اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله خاتمی ـ 1:

زوایای مختلف انقلاب با استفاده از زبان هنر تبیین شود

خبرگزاری فارس:‌ امام جمعه تهران گفت: باید با استفاده از زبان هنر زوایای مختلف انقلاب اسلامی برای نسل‌های دوم و سوم بیان شود.

زوایای مختلف انقلاب با استفاده از زبان هنر تبیین شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید احمد خاتمی چهارشنبه شب در دیدار با حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و اعضای ستاد مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره نقش مهم و تاثیرگذار مساجد در اسلام گفت: نخستین کار بزرگ فرهنگی پیامبر اکرم(ص) در هجرت به مدینه ساخت مسجد به عنوان پایگاه نشر دین بود.
وی با اشاره به آیات کلام‌الله مجید، نیت بانیان مسجد را از بنای آن مهم‌تر دانست و خاطر نشان کرد: این نیت است که به مسجد رونق می‌دهد و مسجدی ارزش دارد که با نیت تقوای بانیان آن ساخته شده باشد در غیر این صورت، مسجدی که بنیان آن بر اساس نفاق باشد به مسجد ضرار تبدیل می‌شود.
امام جمعه تهران تاکید کرد: بر همین اساس مسجدی خانه خدا است که تقوا در آن در همه جنبه‌ها اعم از فردی، اجتماعی و سیاسی مطرح شود و این نگاهی است که قرآن به مسجد دارد.
وی با بیان اینکه تقریبا بیش از یک نسل از تاریخ انقلاب فاصله گرفته‌ایم، اظهار داشت:‌ باید برنامه‌های بزرگداشت امسال دهه مبارک فجر از نظر محتوا غنی‌تر از سال‌های گذشته باشد.
خاتمی با اشاره به اینکه تجلیل سیمای جمهوری اسلامی از دهه مبارک فجر باید محتوایی باشد، یادآور شد: باید برای نسل دوم و سوم انقلاب دوره 57 ساله حکومت سیاه پهلوی‌ها و جنایت‌های آ‌ن‌ها و همچنین اسلام ستیزی‌‌ها، اخلاق‌ستیزی‌ها و استقلال ستیزی‌های دوره طاغوت مستند‌سازی شود.
وی افزود: هرچند سخنرانی در جای خود مفید است اما مستند‌سازی در تلویزیون حرف اول را می‌زند و باید با استفاده از زبان هنر برای نسل‌های دوم و سوم زوایای مختلف انقلاب بیان شود و لازم است خطبا در دهه مبارک فجر برای آشنا کردن نسل جوان بیشتر در این عرصه میدان‌‌داری کنند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه اگر ما میدان داری نکنیم دشمن میدان‌داری می‌کند، خاطر نشان کرد: اگر ما صحنه را خالی کنیم قلم به دستان مزدوری به میدان می‌آیند آنچنان که تاکنون هم در برخی از جاها به صحنه آمدند و برای نسل نو حکومت سیاه پهلوی پدر و پسر را حکومت به سوی تمدن بزرگ ترسیم می‌کنند و پیشرفت‌ها را فقط پای آنها می‌نویسند.
وی تصریح کرد: مخاطب اصلی در برنامه‌های دهه مبارک فجر باید نسل دوم و سوم انقلاب باشند و این برنامه‌ها با جذابیت به این نسل‌ها عرضه شود.
خاتمی با بیان اینکه باید عبرت و تجربه شیرین همراهی نسل گذشته با روحانیت به نسل امروز نیز منتقل شود،‌ یادآور شد: همراهی مردم با روحانیت حقیقتی است که دشمنان انقلاب هم بارها روی آن تاکید کرد‌ه‌اند و تلاش می‌کنند این رابطه گسسته شود.
وی تاکید کرد: همانطور که حدوث انقلاب بر اساس همراهی مردم با روحانیت بود، به یاری خدا تداوم این انقلاب هم بر همین اساس است و روحانیت معزز هم باید همان منش قبل از انقلاب را داشته باشند، این نکته‌ای است که بارها امام، مقام معظم رهبری و مراجع تقلید بر روی آن تاکید کرده‌اند.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برای مردم غیر قابل تحمل است که ببینند یک روحانی دنبال جمع‌ کردن مال دنیا است، اظهار داشت: همین که مردم مشاهده کنند یک روحانی برای رای آوردن رفتار نامناسب ذی روحانیت دارد این رابطه گسسته می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: نباید انتظار داشت جوانی که از ساده‌زیستی‌ها و دنیا گریزی‌های روحانیت خاطرات زیادی شنیده است حالا ببیند یک روحانی و عمامه به سر در تبلیغات انتخاباتی همه حریم‌ها را می‌شکند.
خاتمی با توصیه روحانیت به ذی طلبگی گفت: همانطور که مردم را به همراهی با روحانیت توصیه می‌کنیم خودمان را هم باید به همان ذی طلبگی که سالیان سال در عرصه روحانیت بوده است، توصیه کنیم.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود وحدت بین نهاد‌های مسجد را راهبردی کارآفرین و موثر دانست و ابراز داشت: اگر این راهبرد در بین نهاد‌های مسجد وجود نداشته باشد مشکل‌زا است و کارهای فرهنگی جواب نمی‌دهد.
انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول