اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست نماینده ویژه معاونت هنری وزارت ارشاد مطرح شد

رامسر مجتمع فرهنگی ندارد

خبرگزاری فارس: نماینده ویژه معاونت امور فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از عدم وجود مجتمع فرهنگی و هنری در رامسر گلایه کرد.

رامسر مجتمع فرهنگی ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، نماینده ویژه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد به همراه معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامسر شامگاه چهارشنبه به دیدار پیشکسوتان عرصه هنر و فرهنگ این شهرستان رفتند.
نماینده ویژه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور با ابلاغ سلام حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جمع هنرمندان رامسری از وضع موجود نداشتن جایی برای هنرمندان در شهرستان رامسر اظهار تاسف کرد.
رضا محمدی گفت: برای نماینده این شهرستان در خانه ملت و مسئولان ارشد آن باید فاتحه خواند چراکه در شان شهرستان رامسر و هنرمندان به‌نام آن نیست که با مشکلاتی مانند نداشتن یک مکان به نام هنرمندان دست و پنجه نرم کند.
وی تصریح کرد: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور تصمیم گرفت تا یکی از نمایندگان خود را به استان‌ها بفرستد تا از نزدیک با هنرمندان پیشکسوت و حامیان هنر با انتخاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هر استان دیداری داشته باشد و با اهدای لوح سپاس و هدایایی نیز شرط تقدیر و سپاسگزاری را به جای اورده باشد.
محمدی بیان داشت: اکنون استان مازندران هفتمین استانی است که به آن در راستای این اهداف سفر کردیم.
محمدی در ادامه با بیان اینکه هنرمندان یک بال قوی و مقدس برای اجرای فریضه ارزشمند امر به معروف و نهی از منکر هستند، خاطرنشان کرد: همواره آنان در راستای تحقق اهداف والای نظام اسلامی گام برداشته‌اند که جای بسی قدردانی دارد.
در بخش دیگر مراسم نماینده ویژه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور و هیئت همراه به منزل استاد جواد صارمی از پیشکسوتان عرصه تئاتر و نمایش شهرستان رامسر رفتند.
در این دیدار صمیمانه، صارمی هنرمند رامسری در حالی که صدایش پر از بغض و چشمانش پر اشک بود، گفت: بسیار خرسندم که بعد از سالیان سال، شاهد حضور مسئولان در جمع هنرمندان هستم و از عوامل این حرکت زیبا بسیار ممنونم.
وی خاطرنشان کرد: از سال 1342 در عرصه تئاتر به صورت تجربی شروع به فعالیت کرده و همواره نیز از جمله دغدغه‌های مهم زندگی‌ام بوده و هنوز هم در این گود فعالیت می‌کنم.
محمدی نداشتن یک خانه فرهنگی با وجود پیگیری‌های بسیاری که انجام شد ولی نافرجام باقی ماند، را از معضلات هنر شهرستان رامسر عنوان کرد و گفت: با وجودی که خود پس از سال‌ها زندگی هنوز در منزل استیجاری بسر می‌برم اما از این وضعیت ناراحت نیستم و اگر اکنون چشمانم بارانی است به واسطه نداشتن کمترین امکانات که فضایی برای تمرین و اجرا باشد، است.  
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامسر نیز با بیان دردهای و دغدغه‌های هنرمندان این شهرستان گفت: اصلی‌ترین دغدغه این هنرمندان در شهرستان رامسر نداشتن حتی 20 سانتی‌متر فضا برای اجرای و تمرین کارهای هنری است، نه نتها در این شهرستان مجتمع فرهنگی وجود ندارد بلکه حتی سالنی نیز در اختیار هنرمندان نیست که آنها در آن محل به تمرین و کارهای اجرایی خود برسند.
حجت‌الاسلام علی اصغر مختاری تصریح کرد: با توجه به اینکه رامسر از گران‌ترین شهرستان استان مازندران محسوب می‌شود، برای اجاره یک سالن باید هزینه گزافی را بپردازیم که در واقع در توان اداره ارشاد و همچنین هنرمندان نیست در نتیجه انجام کارهای فرهنگی و هنری در این شهرستان با رکود شدیدی مواجه است.
این مسئول اضافه کرد: محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر استیجاری بوده و فضای مناسبی برای حتی کارمندان خود ندارد، چه برسد به اینکه بخشی از آن را در اختیار فعالان عرصه هنر بگذارد.
به گزارش فارس، در پایان این نشست صمیمی رضا محمدی به نمایندگی از معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین قدرت‌الله یوسفی معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران به نمایندگی از مدیرکل ارشاد مازندران لوح سپاس و هدایایی را به جواد صارمی پیشکسوت عرصه تئاتر و محمد صادق حیات‌بخش پیشکسوت هنر خوشنویسی شهرستان رامسر اهدا کردند.
در این مراسم فرزاد مسرور، سید صدرا سید قاسمی و هوشنگ امیدی‌نژاد از فعالان عرصه تئاتر رامسر و محمد فقیه مجیدی مسئول انجمن خوشنویسان این شهرستان شرکت داشتند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول