اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی کمیته امداد:

اجازه ترک تحصیل به دانش‌آموزان بی‌بضاعت نمی‌دهیم

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی کمیته امداد با بیان اینکه در کشور هیچ گزارشی از عدم امکان تحصیل افراد برای فقر مالی گزارش نشده، گفت: هیچ دانش‌آموزی نباید به‌لحاظ فقر مالی ترک تحصیل کند.

اجازه ترک تحصیل به دانش‌آموزان بی‌بضاعت نمی‌دهیم
اکبر میرشکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: از سیاست‌های کمیته امداد این است که حتی یک نفر هم در کشور برای نداری و فقر از مدرسه و درس باز نماند.
معاون فرهنگی کمیته امداد کشور افزود: تاکنون گزارشی از وجود چنین موردی نرسیده اما، اگر در استان کهگیلویه و بویراحمد موردی وجود دارد آن را اعلام کنید تا اعتبارات ویژه از مرکز برای آن در نظر گرفته شود.
وی بیان داشت: کمیته امداد برنامه دارد تا پایان سال 91 هیچ مددجویی در رده سنی 10 تا 49 سال بی‌سواد نباشد و همه این افراد باید قادر به نوشتن و خواندن باشند.
میرشکار ابراز داشت: در کشور یک میلیون و 950 هزار نفر مددجو بین 10 تا 49 سال سن داند که از این تعداد 218 هزار نفر در کل کشور و 18 هزار نفر نیز در استان کهگیلویه و بویراحمد قادر به خواندن و نوشتن نیستند.
وی، سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از تعداد مددجویان بی‌سواد را 31 درصد ذکر کرد و ادامه داد: در 6 ماهه اول سال جاری 29 هزار نفر در کشور و هزار و 353 نفر نیز در استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری نهضت سواد آموزی کارنامه باسوادی خود را دریافت کردند.
معاون فرهنگی کمیته امداد،گفت: این نهاد افتخار دارد که زیر مجموعه مقام معظم رهبری است و به نام امام راحل مزین است.
میرشکار تصریح کرد: کمیته امداد نخستین نهاد و دستگاهی بوده که فرمان رهبر معظم انقلاب را لبیک گفت و طرح پیوست فرهنگی را در برنامه‌های خود اجرا کرد.
وی ادامه داد: اگر امروز در کمیته امداد جهیزیه‌ای پرداخت می‌شود یا وامی داده می‌شود قبل از آن پیوست فرهنگی این خدمت نیز طراحی و همزمان به خدمت گیرنده ارائه می‌شود.
معاون فرهنگی کمیته امداد، خاطرنشان کرد: امروز این نهاد در دل مردم جا گرفته و این افتخار همیشگی کارکنان کمیته امداد بوده که بر این اساس تلاش خواهند کرد تا همواره امدادگری خوب برای افراد نیازمند باشند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول