اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

ولایت فقیه ضامن حفظ انقلاب است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر ولایت فقیه و التزام عملی به آن را ضامن حفظ انقلاب و عزت کشور و سربلندی مسلمانان دانست.

ولایت فقیه ضامن حفظ انقلاب است
به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی عصر امروز در یادواره شهدای دانش‌آموز این شهرستان با تاکید بر لزوم ولایت‌مداری همه آحاد جامعه، از دانش‌آموزان خواست تا همواره پیرو راه شهدا و عامل به منویات مقام معظم رهبری باشند‌.
وی با اشاره به راه‌های مصون ماندن از انحراف‌ها در زمان فتنه، تقوای الهی‌، تمسک به قرآن‌، عمل به سنت ائمه و هوشیاری در حوادث را از مهم‌ترین عوامل صیانت عنوان کرد‌.
امام جمعه ابهر با اشاره به برکت‌های ولایت و امامت اظهار داشت: انسان بدون معرفت و امامت موجودی بی‌ارزش است و نسل بشر به دلیل وجود پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) بر دیگر موجودات برتری یافت.
وی با بیان اینکه علت آفرینش کائنات نیز وجود حضرت فاطمه‌ (س) و فرزندان ایشان است، ابراز داشت: بنابراین روح ولایت اهل بیت ‌(ع) عامل اصلی ارزش انسان بوده و انسان بدون اهل بیت و اعتقاد به غدیر و ولایت حضرت علی‌ (ع) ارزشی ندارد.
حجت‌الاسلام رحیمی با مقایسه تاریخ قبل و بعد از اسلام و تاثیر پیامبر ‌(ص) و امامان‌ (ع) بر جامعه عربستان ابراز داشت: دین اسلام و فرهنگ علوی از جامعه عرب که آب کدر می‌نوشیدند و بت‌ها را می‌پرستیدند و تعصب جاهلیت داشتند تمدنی پیشرو در علم و دانش و مدنیت به وجود آورد که قرن‌ها بر جهان برتری پیدا کردند.
وی واقعه غدیر را بسیار مهم و با اهمیت توصیف کرد و با استناد به آیات قرآن آن را همسنگ و مکمل تلاش‌ها و زحمت‌های 23 ساله پیامبر و نزول قرآن دانست.
امام جمعه ابهر افزود: با اعلام ولایت حضرت علی (ع) به عنوان ولی مسلمین و جانشین پیامبر ‌(ص) کمر دشمنان دین اسلام و ولایت شکست که به همین دلیل عید غدیر بزرگترین عید شیعیان محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: کسی که به امامت و ولایت حضرت علی‌(ع) و فرزندان او ایمان و اعتقاد داشته باشد ولی در مورد ولایت‌فقیه و رهبری تفسیر و تاویل‌های مختلف ارائه کرده و بگوید من ولایت‌فقیه و رهبری را قبول ندارم، واقعیت غدیر را نشناخته و در ایمان و اعتقاد او مشکل اساسی وجود دارد.
حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه مرید امام علی‌ (ع) و مرید امام زمان‌ (عج) باید اعتقاد قلبی و عملی به ولایت مقام معظم رهبری داشته باشد، عنوان داشت: چرا که غدیر مختص یک زمان و مکان نبوده و یک واقعیت برای تمام قرون و اعصار است.
وی در ادامه ولایت فقیه و التزام عملی به آن را ضامن حفظ انقلاب و عزت کشور و سربلندی مسلمانان و پیروی از ولایت و بصیرت شناخت رهبر را لازم دانست.
امام جمعه ابهر با اشاره به شخصیت والای حضرت علی ‌(ع) و ارزش ایشان نزد خدا و فرشتگان بیان داشت: حضرت علی (ع) کسی است که خداوند و جبرئیل و ملائکه بر او سلام و درود می‌رسانند و دوست و دشمن بر درایت و ایمان او مهر تایید می‌زنند‌.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول