اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله شبستری:

وحدت رمز پیروزی مسلمانان است / دشمنان درصدد جدایی رهبران دینی و مردم هستند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه وحدت رمز پیروزی مسلمانان است، گفت: دشمنان با ایجاد تفرقه میان امت اسلامی درصدد جدایی بین رهبران دینی، علما و مردم هستند.

وحدت رمز پیروزی مسلمانان است / دشمنان درصدد جدایی رهبران دینی و مردم هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از سراب آیت‌‌الله محسن مجتهد شبستری شامگاه امروز در مراسم معارفه امام جمعه جدید سراب، اظهار کرد: وحدت کلمه از جمله رمز‌های پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی بوده و نماز جمعه تداعی کننده وحدت کلمه در بین مردم است.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه نماز جمعه یک نماز عادی محسوب نمی‌شود، افزود: در روایات ذکر شده است که هرکس از مسلمانان بدون عذر موجه سه هفته متوالی در نماز جمعه شرکت نکند جزو منافقین محسوب می‌شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: خداوند در قرآن به اقامه نماز جمعه تاکید دارد و در سوره جمعه به اهمیت نماز جمعه در اسلام تاکید فراوانی شده است.
آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به نقش وحدت بخش و دشمن شکن نماز جمعه، تصریح کرد: از آنجایی که دشمنان اسلام به اهمیت وحدت و اتحاد در صفوف مسلمین واقفند بیشترین هجمه‌ها را بر اجتماع هفتگی مسلمانان که نماد وحدت و اتحاد مردم تلقی می‌شود به عمل می‌آورند.
نماینده مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی نماز جمعه را نزدیک کننده قلوب مسلمین به همدیگر دانست و گفت: ائمه جمعه و مسئولان برگزاری نماز جمعه باید اهمیت شایسته‌ای به حضور جوانان و نوجوانان در نمازهای جمعه قائل شوند و با برنامه‌ریزی‌های منطقی و معقول زمینه حضور جوانان و نوجوانان را سنگر در مقدس نماز جمعه فراهم کنند.
امام جمعه تبریز با تشکر از حجت‌الاسلام امیر رشتبری امام جمعه قبلی سراب گفت: وی در طول چهار سال متحمل زحمات فراوانی شده‌اند که شایسته قدردانی است.
آیت الله شبستری با معرفی حجت‌الاسلام علی‌اکبر اکرمی به عنوان امام جمعه جدید سراب از وی به عنوان روحانی ‌موفق و با سابقه یاد کرد و گفت: امیدواریم وی به عنوان منادی وحدت و اتحاد در شهرستان سراب منشاء خدمات ارزنده‌ای شود.
محمدرضا بیرامی فرماندار سراب در این مراسم گفت: نماز جمعه مظهر شکوه و عظمت اسلامی بوده و سنگری مستحکم در برابر دشمنان است.
وی از نماز جمعه به عنوان جایگاه وحدت و معاضدت و فضایی برای ارتقای معنوی مردم یاد کرد.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر اکرمی امام جمعه جدید سراب ‌با تشکر از مسئولان و مردم حاضر در جلسه گفت: وظیفه امام جمعه در هر شهر همانا ‌تبعیت از ولایت مطلقه فقیه و انتشار احکام نورانی اسلام و منویات امام راحل، رهبری معظم و شهدای گرانقدر است.
وی ادامه داد: امام جمعه باید ‌محور وحدت و اتحاد بوده و به هیچ حزب و شخصی وابستگی نداشته باشد.
 
نماز سد بین انسان و گناه است
حجت‌الاسلام امیر رشتبری امام جمعه قبلی سراب در این مراسم گفت: نماز وسیله تقرب و رسیدن به خداوند بزرگ است.
وی افزود: نماز سد بین انسان و گناه است و هر چه این سد مستحکم‌تر باشد زمینه رسیدن انسان به مقام خلیفة الهی مهیا خواهد شد.
حجت‌الاسلام رشتبری نماز جمعه را نمایش بیرونی نماز و نشان دادن بعد سیاسی آن دانست.
حجت‌الاسلام حسین تقی‌زاده رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در استان آذربایجان شرقی حکم انتصاب حجت‌الاسلام علی اکبر اکرمی را قرائت و این حکم از سوی آیت‌الله مجتهد شبستری به وی اعطا شد.
 
امام جمعه سراب‌، امام جمعه خلخال شد
حجت‌الاسلام علی اکبر اکرمی پیش از این امامت جمعه آستارا بر‌عهده داشت و حجت‌الاسلام امیر رشتبری نیز به عنوان امام جمعه خلخال منصوب شده است.
در آیین معارفه امام جمعه جدید سراب افزون بر آیت الله مجتهد شبستری، مسئولان و جمعی از اقشار مختلف مردم  شهرستان سراب‌، امام جمعه بستان‌آباد، مسئولان و اعضای هیئت امنای مساجد آستارا، جمعی از علما و روحانیون از شهرهای تبریز،هشترود، آستارا و سراب حضور داشتند.
انتهای پیام/ش10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول