اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا 20 دی ماه

طرح بسیج پیشگیری از چاقی در استان مرکزی تمدید شد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی از تمدید اجرای طرح بسیج پیشگیری از چاقی در این استان خبر داد.

طرح بسیج پیشگیری از چاقی در استان مرکزی تمدید شد
بابک عشرتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: پیش از این قرار بود طرح ملی پیشگیری از چاقی از 10 تا 16 دی ماه اجرا شود که این طرح در استان تا بیستم دی ماه تمدید شد.
وی تصریح کرد: در طول هفته اجرای این طرح، برنامه‌های مختلف آموزشی به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.
رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی با اشاره به عناوین روزهای این طرح بیان داشت: نخستین روز از هفته اجرای این طرح به نام تاثیر اضافه وزن و چاقی بر سلامت، دومین روز به نام نقش رسانه‌‌های جمعی در فرهنگ‌سازی تغذیه صحیح و پیشگیری از اضافه وزن و چاقی، سومین روز به نام تاثیر فعالیت بدنی در پیشگیری از اضافه وزن و چاقی، چهارمین روز به نام مصرف بی‌رویه غذاهای آماده و فست‌فودها و تاثیر آن بر اضافه وزن و چاقی، پنجمین روز به نام پیشگیری از اضافه وزن و چاقی در دانش‌آموزان، ششمین روز به نام مادران چاق، کودکان چاق، جامعه چاق و هفتمین روز به نام نقش بخش‌های مختلف توسعه در پیشگیری از اضافه وزن و چاقی نامگذاری شده است که متناسب با هر روز برنامه‌های ویژه‌ای به اجرا گذاشته می‌شود.
عشرتی ترویج تغذیه صحیح در جامعه برای پیشگیری از چاقی و بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، سرطان‌ها و دیگر مشکلات و بیماری‌های ناشی از چاقی را از اهداف این طرح برشمرد.
به گفته وی با اجرای این طرح تمامی گروه‌های سنی از جمله کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان زیر پوشش برنامه‌های آموزشی قرار خواهند گرفت.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای موجود در حال حاضر بیش از 50 درصد از جمعیت زنان و حدود 34 درصد از جمعیت مردان استان به اضافه وزن و چاقی مبتلا هستند.
انتهای پیام/و۳۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول