اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد:

تدابیر جدیدی در جهت آسایش زائران بارگاه رضوی اندیشیده می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد گفت: تدابیر جدیدی در جهت آسایش زائران بارگاه رضوی اندیشیده می‌شود.

تدابیر جدیدی در جهت آسایش زائران بارگاه رضوی اندیشیده می‌شود
محسن شریعتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: به‌طور اتفاقی در تقویم امسال تعطیلات طوری اعمال شده که فشار مسافر در این روزها احساس نمی‌شود و سرمای هوا نیز سبب است تا با ورود حداکثری زائران روبه‌رو نشویم ولی در جهت حفظ و آسایش زائرین بیشترین تلاش داریم.
‌مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد افزود: از 17 دی‌ماه که اربعین شروع می‌شود، آغاز سفرهای ویژه زیارتی را داریم که هشت تا 10 روز پیک کاری بعد آن نیز هست.
وی افزود: پایانه‌های راه ابریشم و معراج از فشار مسافر در پایانه امام رضا(ع) کاسته است و بعضی از هیئت‌هایی که به‌صورت دربستی اتوبوسی را اجاره می‌کنند سبب شبهه در آمار واقعی ورود و خروج زائران شده‌اند.
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد ادامه داد:  آمار مسافران از اول سال تا 29 آذر 20 میلیون نفر در غالب یک میلیون و 68 هزار دستگاه به پایانه‌های مشهد ورود و خروج داشته‌اند.
وی در رابطه با وظایف سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد اظهار داشت: مالکیت و مدیریت مجموعه پایانه‌های مسافربری نظیر ابنیه، ‌تاسیسات،‌ فضای سبز،‌ مراکز رفاهی، ‌تفریحی،‌ تعمیرگاهی،‌ جایگاه سوخت و... و حفظ و مراقبت از آن‌ها، مراقبت از آلودگی‌های محیطی،‌ نظافت عمومی کل مجموعه و ‌ایجاد سرویس‌های بهداشتی از جمله وظایف ما است.
شریعتی افزود: دیگر وظایف این سازمان ‌اطلاع‌رسانی و نظرسنجی در جهت تحول و ارتقای ارائه خدمات و رفع نواقص احتمالی، ‌اطلاع رسانی و نظرسنجی در جهت تحول و ارتقای ارائه خدمات و رفع نواقص احتمالی، ‌مراقبت در تامین امنیت زائران و مسافران و جلوگیری از هرگونه زمینه‌ای که سبب ناامنی در فضای پایانه‌ای شود.
محسن شریعتی یادآور شد: پایانه شاهد، ‌پایانه نیست و یک ایستگاه سوار محسوب می‌شود و جهت جلوگیری از دلالیسم، ترافیک، عبور و مرور چند ماه این مجموعه را تعطیل کردیم و ورود و خروجی به این مجموعه نداشتیم که جواب نگرفتیم و مجددا آن را بازگشایی کردیم.
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد افزود: ما در پایانه‌ها از لحاظ زیرساختی شرایطی فراهم کردیم که رفاه و آسایش مردم برقرار شود ولی بعضی از مردم در 30 سال قدیم مانده‌اند و هنوز در کنار گذرها اقدام به سوار شدن به ناوگان را می‌کنند که نیازمند یک فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه است.
شریعتی افزود: ما جهت فروش بلیت پیشنهاد کردیم که فضایی  با یک خط تلفن چهار رقمی در اختیار مجموعه قرار گیرد و سامانه فروش بلیت تلفنی را را‌ه‌اندازی کنیم ضمن اینکه زیرساخت آن را فراهم کردیم که این خط تلفن دارای 100 خط پشتیبان به صورت 24 ساعته نیز باشد و اقدام به فروش بلیت اتوبوس و تحویل با پیک به درب منزل شهروند می‌کند که منابع درآمدی پیک نیز در طرح جامع نیز گنجانده شده است.
وی در ادامه افزود: ما جهت برگشت عابران پیاده که در چرخه ناوگان در مسیر رفت در آمار زائران ورودی محسوب نمی‌شوند طرحی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارائه کردیم که قبل از برگشت آنها برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شود تا ناوگان دچار ورود عمده زائران نشود تا دچار اختلال نشویم.
محسن شریعتی خاطرنشان کرد: از همین رو به سپاه پیشنهاد دادیم که تا 24ساعت پس از اتمام این ایام،‌ برنامه‌های فرهنگی رایگان جهت زائران پیاده فراهم شود که شهرداری،‌ آستان قدس، ‌سپاه و سازمان پایانه‌ها در این 24 ساعت جهت رفاه حال این زائران تلاش کنند تا بتوانیم ناوگانی وی‍ژه این افراد جایگزین کنیم تا جهت برگشت به شهرهای خود با مشکل مواجه نشوند.
وی افزود: تمهیداتی با استان‌های همجوار و اصفهان و یزد و گلستان دیدیم که جهت برگشت زائران پیاده و عموم زائران ناوگان زمینی خود را حتی بدون مسافر جهت سه روز آخر صفر در اختیار مشهد قرار دهند تا جهت برگشت مردم ایران به اقصی نقاط کشور با مشکلی روبه‌رو نشوند.
وی افزود: دو دستگاه اورژانس در پایانه امام رضا، ‌یک دستگاه در پایانه معراج و هم‌چنین یک دستگاه در پایانه راه ابریشم مستقر است و در ایام پیک به هر پایانه یک دستگاه اورژانس دیگر اضافه می‌شود ضمن اینکه در پایانه امام رضا سه نفر مامور نیروی انتظامی به صورت تمام وقت داریم.
شریعتی یادآور شد:‌ ما امسال 20میلیون و 9 هزار و 42 نفر از سه پایانه ورودی داریم که یک هزار و 800 هزار دستگاه حمل و نقل آن را شامل می‌شود که این آمار مربوط به زائران و مسافرانی می‌شود که عوارض پرداخت می‌کنند.
وی در رابطه با بحث دلالان بلیت اتوبوس اظهار داشت: خیابان امام رضا 67 مامن دلال‌ها است و ضمن اینکه ما دلال‌ها را که می‌گیریم به شورای حل اختلاف پایانه می‌بریم و در آنجا به کار این افراد رسیدگی می‌شود، ضمن این‌که نیروی انتظامی آنها را 24 ساعت بازداشت و جریمه نقدی از 10 هزار تومان تا یک میلیون تومان می‌کند که هر روز بین 10 تا 12 نفر بازداشت شد‌ه‌اند.
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد افزود: ‌نرم‌افزار پیش‌فروش بلیت با استفاده از وب‌کیوسک‌های سازمان پایانه‌ها در رابطه با جلوگیری از دلال‌ها طراحی و نصب شده است.
شریعتی در پایان افزود:‌ آمار دهه آخر صفر سال 89 که از شش بهمن تا 16 بهمن را شامل می‌شد 875 هزار و 62 نفر بود که در قالب 41 هزار و 952 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس صورت گرفته بود و سه پایانه را شامل می‌شد ولی در پایانه امام رضا 735 هزار و 538 نفر در قالب 26 هزار و 254 دستگاه اتوبوس را شامل می‌شد.
انتهای پیام/م10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول