اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا از امامزاده عبدالله همدان صورت می‌گیرد

اعزام کاروان پیاده زائران حسینی به کربلای معلی

خبرگزاری فارس: مسئول هیئت رزمندگان ثارالله همدان از اعزام کاروان پیاده زائران حسینی از امامزاده عبدالله(ع) همدان به کربلای خبر داد.

اعزام کاروان پیاده زائران حسینی به کربلای معلی
محمدعلی پرزاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به نزدیک بودن اربعین حسینی و مراسم عزاداری برای امام حسین(ع) اظهار کرد: پیاده‌روی برای زیارت مولای شیعیان و سالار شهیدان در ایام اربعین که پر ازدحام‌ترین پیاده‌روی جهان محسوب می‌شود، توفیقی است که نصیب تعدادی از انسان‌ها می‌شود.
وی گفت: شاید بتوان گفت آن دسته از افرادی که توفیق زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) و شهدای کربلا پس از پیاده روی نصیبشان می‌شود، بهترین حال و هوای زیارت را درک می‌کنند.
مسئول هیئت رزمندگان ثارالله همدان ادامه داد: همین راز و رمز زیارت پس از پیاده‌روی است که همه ساله میلیو‌ن‌ها مشتاق اباعبدالله الحسین(ع) را در ایام دهه اول محرم، عرفه و اربعین حسینی به کربلا می‌کشاند.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به اعزام 72 نفر از اعضای هیئت رزمندگان ثارالله از همدان به سوی کربلای معلی اظهار کرد: اعزام کاروان پیاده همدان فردا صبح از امامزاده عبدالله(ع) به سمت کربلا انجام می‌پذیرد.
پرزاد با بیان اینکه 25 نفر از زائران این کاروان جانباز هستند، در ادامه سخنانش گفت: بزرگ‌ترین عضو این کاروان 75 سال و کوچک‌ترین عضو آن نیز 25 سال دارد.
وی خاطرنشان کرد: این اقدام مهم برای پنجمین سال پیاپی است که در سطح استان همدان صورت می‌گیرد تا علاقه‌مندان به زیارت مرقد امام حسین(ع) به صورت پیاده با حضور در بارگاه ملکوتی ایشان، ارادت خود را به اهل بیت(ع) عرض کنند.
مسئول هیئت رزمندگان ثارالله استان همدان با اشاره به اثرات تربیتی فوق‌العاده بالای این‌گونه مراسم‌ها گفت: حرکت در مسیر قیام سرور و سالار شهیدان و بهره‌گیری از هدف قیام ایشان به منظور دفاع از دین مبین اسلام از جمله آثار این اقدام فرهنگی مهم به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: این هدف متعالی در‌ سیره تمام امامان‌ معصوم (ع‌) وجود داشته اما‌ در قیام‌ امام‌ حسین‌(ع‌) روشن‌تر، آشکارتر، جامع‌تر و عمیق‌تر تجلی یافته است.
انتهای پیام/ح20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول