اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مسابقات ملی طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی صورت گرفت؛

کسب مقام نخست دانشگاه آزاد قزوین در ساخت خودرو هیبریدی

خبرگزاری فارس: تیم خودروی پاراکس دانشگاه آزاد قزوین مقام نخست سومین دوره مسابقات ملی طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی و هیبریدی را کسب کرد.

کسب مقام نخست دانشگاه آزاد قزوین در ساخت خودرو هیبریدی
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد قزوین، در سومین دوره مسابقات ملی طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی و هیبریدی، خودروی پاراکس دانشگاه آزاد اسلامی به مقام نخست دست یافت.
در این دوره از مسابقات که از سوی پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، خودروی پاراکس برای دومین بار با کسب 1259.6 امتیاز به مقام اول رسید.
بر اساس این گزارش، این مسابقات با حضور 21 تیم از دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد و خودروی تسلا از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل مقام دوم، خودروی شاهب از دانشگاه کاشان مقام سوم و خودروی سیمرغ از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین مقام چهارم این دوره از مسابقات را کسب کردند.
خودرو پاراکس با سه حالت کاربری برقی، هیبریدی و sport ساخته شده که در حالت حرکتی برقی، مانند خودروی تمام الکتریکی عمل می‌کند و با صرف زمان یک ساعته به منظور شارژ باطری با برق شهری خودرو قابلیت پیمایش مسیر 20 کیلومتری در سیکل پیمایش شهری را خواهد داشت.
در این حالت سرعت بیشینه خودرو 90 کیلومتر در ساعت است و در حالت حرکتی  sport شتاب خودرو در مقایسه با خودروهای معمولی تا 65 درصد افزایش یافته و سرعت بیشینه خودرو به بیش از 220 کیلومتر در ساعت می‌رسد.
در ادامه این گزارش آمده است: در حالت حرکتی هیبریدی با استفاده از الگوریتم‌های بهینه‌سازی پیشرفته تقسیم توان درخواستی راننده بین موتور الکتریکی و احتراقی به گونه‌ای انجام می‌پذیرد که مصرف سوخت خودرو تا 35 درصد کاهش پیدا می‌کند، در این حالت در صورت پایین آمدن سطح شارژ باتری‌ها، موتور احتراقی به صورت خودکار اقدام به شارژ باطری کرده و موتور احتراقی نیز همواره در نقطه‌ای با بازدهی بالا به کار خود ادامه می‌دهد.
این گزارش می‌افزاید: از جمله امکانات جانبی این خودرو می‌توان به سیستم پیشرفته مانیتورینگ و نمایش اطلاعات، سیستم عیب یابی و نمایش خودکار و آنلاین، سیستم امنیتی تشخیص هویت راننده با اثر انگشت، قابلیت ذخیره تمامی اطلاعات خودرو، اطلاعات دارای برق 220 ولت و سایر امکانات موجود در خودروهای روز دنیا اشاره کرد.
در پایان این گزارش آمده است: این خودرو با وزن 960 کیلومتر به صورت پنج دنده طراحی شده است و توانایی حمل چهار نفر را دارد، بدنه آن از جنس کامپوزیت و سیستم انتقال قدرت آن از نوع موازی جلو محرک است؛ در ارزشیابی مسابقات ملی طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی و هیبرید ملاک‌هایی همچون سرعت، شتاب، برد الکتریکی، زیبایی، ایمنی، قدرت مانور و جنبه‌های دیگری در نظر گرفته شد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول