اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت بسکتبال لرستان:

300 نوجوان لرستانی در رشته بسکتبال آموزش می‌بینند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت بسکتبال لرستان گفت: 300 نوجوان لرستانی در رشته بسکتبال آموزش می‌بینند.

300 نوجوان لرستانی در رشته بسکتبال آموزش می‌بینند
مجتبی کلانتری امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در خرم‌آباد گفت: برنامه استعدادیابی جوانان مستعد به ورزش بسکتبال در سطح مدارس استان آغاز شده به نحوی که در هر شهرستان 30 نفر از نوجوانان مستعد ورزش بسکتبال در پایه اول راهنمایی انتخاب می‌شود، تا زیر نظر مربیان مجرب ورزش بسکتبال به آنان آموزش داده شود.
رئیس هیئت بسکتبال لرستان گفت: با انتخاب بیش از 300 نفر از نوجوانان مستعد ورزش بسکتبال در 10شهر استان و آموزش فنون این رشته ورزشی زیر نظر مربیان و داوران کار آزموده به آنان  در آینده‌ای نه چندان دور وضعیت ورزش بسکتبال استان دگرگون می‌شود.
وی گفت: برای تربیت مربی و آموزش داوران در استان بر‌نامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته و تاکنون موفق به آموزش چند دوره آموزشی داوری و مربیگری در استان شده‌ایم.
کلانتری گفت: برای تربیت مربی و داور نیاز به زمان‌های بیشتری داریم، تا با دعوت از اساتید فن تهران در جهت ارتقای ورزش بسکتبال و تغییر زیرساخت‌های مورد نیاز مربیگری و داوری گام برداریم.
مسئول تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: ورزش بسکتبال استان در حال حاضر دو نفر عضو در تیم ملی دارد و دو تیم لرستانی نیز در لیگ کشوری حضور دارند، که 14 مهرماه در بروجرد میزبان غرب کشور در مسابقات برگشت است.
رئیس هیئت بسکتبال لرستان گفت: متأسفانه اعزام تیم‌ها در تمام رده‌های سنی به مسابقات منطقه پنج کشور منتج به نتیجه نشد و تنها افتخار بسکتبال لرستان شرکت در این مسابقات نصیب استان شد.
وی از برگزاری لیگ نود در استان خبر داد و گفت: برای نخستین‌بار در استان قصد داریم، لیگ را در تمام رده‌های سنی برگزار کنیم.
کلانتری نصب شینگ بسکتبال را از موفقیت‌های هیئت استان دانست و گفت: با رایزنی‌هایی که داشته‌ایم، موفق شدیم شینگ استاندارد بسکتبال را با صرف اعتبار بالغ بر 25 میلیون تومان در محل سالن تختی خرم‌آباد نصب کنیم، که برای نخستین‌بار این موفقیت نصیب لرستان شد، تا از امکانات استان‌های بزرگ کشور بهره‌مند شود.
وی با اشاره به برنامه‌های آتی این هیئت گفت: برای ترقی بسکتبال استان سعی بر آن داریم، که برنامه‌های بلند مدت را برای بسکتبال استان طراحی کنیم و یقین داریم، که نتایج مطلوبی را در پی‌دارد.
کلانتری گفت: متأسفانه در گذشته اقدامات چندانی در رابطه با توسعه ورزش بسکتبال استان انجام نگرفته به طوری که هنگام ورود به هیئت حتی از دفتر نیز محروم بودیم، اما با کوششی که در این زمینه انجام گرفت  در حال حاضر 20 دفتر مجهز در اختیار هیئت قرار دارد.
 وی افزود: به منظور فعال سازی تیم‌های شهرستانی پنج بازیکن خرم‌آبادی به تیم الیگودرز اضافه کردیم و تیم بروجرد با بازیکنان کوهدشتی تقویت شد، تا تیم‌های شهرستانی استان لرستان شکل قوام پیدا کنند و بسیار امیدوار به ایجاد تحول گام بر دارند.
کلانتری برخورداری از روحیه پهلوانی و اخلاق را از خصوصیات بسکتبالیست‌های استان برشمرد و گفت: توجه به عبارت اخلاق و روحیه پهلوانی از خصایص نیکویی است، که باید تمام ورزشکاران از آن بهره‌مند شوند، همین امر سبب کنترل تیم‌ها می‌شود، که خوشبختانه ورزشکاران لرستانی در همه رشته‌ها از این خصایص نیکو بهره‌مند هستند.
رئیس هیئت بسکتبال استان لرستان گفت: به علت عدم تأمین زیرساخت‌های بسکتبال استان لرستان در قیاس با سایر استان‌های کشور حرفی برای گفتن ندارد.
رئیس هیئت بسکتبال لرستان با اشاره به اهمیت آموزش از بسکتبال استان گفت: هیئت بسکتبال استان آموزش در ورزش بسکتبال را در برنامه‌ریزی‌های خود به عنوان یک استراتژی در دستور کار قرار داده و بر این مهم سخت تاکید دارد و پافشاری می‌کند، به همین خاطر بیشترین دوره آموزشی را برگزار کرده است.
وی امکانات سالن‌های ورزشی درود، بروجرد، الیگودرز و خرم‌آباد را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تنها مشکل در شهرستان کوهدشت است، که نیاز به واگذاری کار به یک نیروی قوی داریم.
رئیس هیئت بسکتبال لرستان گفت: طی مذاکراتی با سرپرست اداره کل ورزشی و جوانان استان داشته‌ایم درخواست سالن سه هزار نفری را تقدیم کرده‌ایم، که امیدواریم نتیجه مثبتی عایدمان شود.
 کلانتری آینده بسکتبال را در گرو حمایت جدی مسئولان دانست و گفت: با تعامل خوبی که بین هیئت بسکتبال و اداره کل ورزش و جوانان برقرار شده بسیار به آینده این ورزش امیدوار هستیم.
وی از بیمه اعضای هیئت بسکتبال لرستان خبر داد و خواستار حمایت جدی مطبوعات در امر فرهنگ‌سازی و انتقاد سازنده شد، تا با فرهنگ‌سازی فواید ورزش بسکتبال در جهت توسعه این ورزش در استان گام‌های بلندی برداشته شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول