اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

شهرداران موظف نیستند برای کوچک‌ترین مصوبه از شورا مجوز بگیرند

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: ما ضمن احترام به جایگاه و تک تک اعضای شورای شهر معتقدیم شهرداری نباید برای کوچک‌ترین مسائل خود نیز از شورا مجوز بگیرد در حالی که با رعایت قوانین و مقررات می‌تواند در صورت نیاز استعلام کند.

شهرداران موظف نیستند برای کوچک‌ترین مصوبه از شورا مجوز بگیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو صبح امروز در نشست توجیهی با شهرداران اردبیل در خصوص اجرای پروژه‌های عمرانی و شهرسازی اظهار داشت: جایی که قانون تکلیف را روشن کرده است تا نحوه تعیین تعرفه عوارض و برخی از منابع درآمدی محلی شهرداری چگونه باشد دیگر نیازی به اخذ مجوز شورا نیست و با استناد به موارد قانونی می‌توانیم استقلال شهرداری را نیز مدنظر قرار دهیم.
وی از تدوین و برگزاری کمیسیون ماده 77 به عنوان ابزار قوی شهرداری خبر داد و بیان داشت: بسیاری از مطالبات از طریق این ماده قانونی قابل وصول است و لازم است شهرداری در ابتدای سال مجوزی از شورا بگیرد تا در برخی از هزینه‌ها و انجام امور با دست باز کار کند.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل همچنین بحث آموزش پرسنل شهرداری و بهره‌گیری از فناوری‌های جدی را ضروری اعلام و خاطرنشان کرد: سازمان همیاری نیز می‌تواند در اجرای برخی از پروژه‌ها کمک کار شهرداری باشد.
بیگدلو پیشنهاد مشارکت شهرداری‌ها را در اجرای طرح‌ها و پروژه‌هیا سرمایه‌گذاری یادآور شد و افزود: شهرداری‌ها می‌توانند در تعامل با همدیگر عهده‌دار اجرای طرح‌های درآمدزا باشند تا از این محل بتوانند بخشی از هزینه‌های خود را کسب کنند.
وی عمده دغدغه شهرداران را تامین حقوق پرسنل دانست و اضافه کرد: شهرداران با خارج از این سیستم کلیشه‌ای باید به فکر توسعه طرح‌های مشارکتی و درآمدزایی پایدار باشند چرا که عملکرد شهرداران ویترین نظام و اسباب آبرو و تقویت باورها و اعتماد مردم است.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به حساسیت فعالیت شهرداران در آستانه انتخابات و پرهیز از هرگونه دخالت‌های بی‌مورد در صحنه انتخابات گفت: برخی ضعف‌های خدمات‌رسانی در حوزه شهری را باید در این ایام به حداقل برسانیم و در کنار آن تعامل با شورا جزو اهداف و برنامه‌های اجرایی شورا باشد.
بیگدلو از اعتماد ملت به عنوان پشتوانه قوی نظام یاد کرد و اظهار داشت: این پشتیبانی را شهرداران می‌توانند با رفتارهای تعاملی، منطقی و عقلانی خود تقویت کنند.
وی در پایان سخنان خود از شهرداران خواست؛ مبالغ حفاری و کمک‌های دولتی را جزو درآمدهای خود محسوب نکرده و با نشست تعاملی با دستگاه‌های بدهکار با شهرداری به گونه‌ای عمل کنند تا آنها در یک فرجه زمانی مشخص بتوانند دیون خود را قسط بندی کرده و پرداخت کنند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول