اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در انتخابات مجلس نهم

گچساران و باشت 137 شعبه اخذ رای دارند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار گچساران گفت: برای برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه گچساران و باشت، 137 شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شد که 99 صندوق آن متعلق به شهرستان گچساران و 38 صندوق از آن شهرستان باشت است.

گچساران و باشت 137 شعبه اخذ رای دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید مرتضی سجادپور صبح امروز در نشست شورای اداری گچساران اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع انتخابات، شش کمیته کاری برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه گچساران و باشت تشکیل شده است.
وی، کمیته امنیتی، پشتیبانی، اجرایی، فناوری و اطلاعات، روابط عمومی و حفاظت فیزیکی را کمیته‌های تشکیل‌شده برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در گچساران عنوان کرد.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گچساران تصریح کرد: با توجه به اینکه رویکرد انتخابات به سمت رایانه‌ای است، پیش‌بینی و اتخاذ تدابیر و اقدامات سخت‌افزاری لازم و همچنین آموزش و مانورهای آزمایشی در گچساران انجام گرفته است.
سجادپور افزود: در دفعات مختلف از طریق اتصال به شبکه VPN ستاد انتخابات وزارت کشور، گچساران تنها شهرستان در کهگیلویه و بویراحمد بود که حداکثر نمره تعیین ‌شده را کسب کرد.
وی بیان داشت: در گچساران تعداد 99 شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده که به نسبت آمار سال گذشته تعداد هشت صندوق اضافه شده است.
سجادپور ادامه داد: از مجموع 99 صندوق مربوط به شهرستان گچساران، 61 صندوق در شهر و 38 صندوق برای مناطق روستایی و عشایری در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به لزوم فراهم آوردن زمینه لازم برای شرکت اقشار مختلف مردم مناطق شهری و روستایی و عشایری در انتخابات ابراز داشت: از مجموع صندوق‌های رأی در نظر گرفته شده در گچساران، 68 صندوق ثابت و 31 صندوق سیار برای برگزاری انتخابات در گچساران در نظر گرفته شده است.
معاون فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: با هماهنگی شرکت مخابرات از شش ماه قبل و در اجرای ماده 11 قانون انتخابات، تعداد 138 خط تلفن به تعداد تمامی شعب اخذ رأی در شهرستان‌های گچساران و باشت برای اتصال به شبکه VPN در نظر گرفته شده است.
سجادپور گفت: بنا به دستور رئیس ستاد انتخابات کشور، از تاریخ سوم دی به مدت یک هفته از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه گچساران و باشت ثبت‌نام به عمل آمد.
وی با اشاره به استقبال خوب از ثبت‌نام در این حوزه افزود: تعداد17 نفر داوطلب انتخابات در این حوزه ثبت‌نام کردند که یک نفر از آنان خانم است.
این مقام مسئول در گچساران میانگین سنی نامزدهای انتخابات مجلس در حوزه گچساران و باشت را بین 30 تا 59 سال عنوان کرد و گفت: از نظر تحصیلات تعداد هفت نفر لیسانس، 8 نفر فوق لیسانس و دو نفر دکترا دارند.
سجادپور با بیان اینکه 9 نفر از نامزدها برای اولین بار برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: هشت نفر از نامزدها سابقه قبلی در انتخابات دارند و دو نفر از آنان نیز دارای سابقه نمایندگی هستند.
وی خاطرنشان کرد: کار ثبت‌نام اولیه آنان تمام شده و عملیات کاری و بررسی صلاحیت‌های آنها از طریق مراجع چهارگانه و بر اساس قانون در دست پیگیری و اقدام است که فرمانداری گچساران بر اساس برنامه جدول زمان‌بندی پیگیر امور مرتبط با انتخابات است.
سجادپور انتخاب و دعوت از 30 نفر معتمد محلی برای تعیین هیئت اجرایی انتخابات را اقدام بعدی در رابطه با امر انتخابات عنوان کرد و گفت: در اجرای ماده 32 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 14 آیین‌نامه اجرایی، پس از هماهنگی و تایید هیئت نظارت شهرستان، معتمدین اصلی و علی‌البدل انتخاب و تعیین شدند.
معاون فرماندار گچساران افزود: هیئت اجرایی گچساران به ریاست فرماندار و با عضویت رئیس ثبت‌احوال و همچنین عضوی از شورای اسلامی شهرستان و هشت نفر معتمد اصلی در گچساران به طور رسمی کار خور را آغاز کرده و تاکنون دو جلسه نیز تشکیل داده‌اند.
سجادپور با تأکید بر تأمین نیازمندی‌های لازم برای برگزاری انتخابات، تأمین حداقل 160 رایانه‌ و لوازم و تجهیزات مربوطه، تأمین خودروهای موردنیاز انتخابات، پیش‌‌بینی و کنترل مکان‌هایی که محل استقرار شعب اخذ رأی هستند را از موارد مهم برای برگزاری انتخابات در حوزه گچساران و باشت عنوان کرد.
وی از مسئولان ادارات و نهادهای گچساران خواست تا همچون گذشته همکاری لازم را با فرمانداری و ستاد انتخابات گچساران داشته باشند.
سجادپور تصریح کرد: برگزاری انتخاباتی سالم، قانون‌مند و توأم با مشارکت حداکثری مردم که نشان از دلبستگی آنان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خون شهدا است پیام آشکاری به دشمنان ایران اسلامی بوده و این جزو وظایف مسئولان است که همه باید تلاش کنیم که با رعایت قانون، انتخاباتی سالم، پرشور و بی‌نظیر برگزار شود.
انتهای پیام/ی10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول