اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بهسازی محیط شهری شهرداری مشهد:

نقاط مستعد المان‌های نوروزی در مشهد شناسایی ‌می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر طراحی و بهسازی محیط شهری شهرداری مشهد از آغاز طرح مکان‌یابی نمادها و المان‌های نوروزی در سطح شهر خبر داد.

نقاط مستعد المان‌های نوروزی در مشهد شناسایی ‌می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از واحد روابط عمومی، حسین برلیانی با اشاره به اینکه، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با همکاری معاونت شهرسازی و معماری به مدت چهار سال است که به نصب المان‌های نوروزی در سطح شهر پرداخته‌اند، اظهار داشت: هر چقدر هم یک اثر هنرمندانه باشد اگر جانمایی خوبی نداشته باشد، سبب افت ارزش هنری آن می‌شود.
مدیر طراحی و بهسازی محیط شهری شهرداری مشهد افزود: بر این اساس امسال سه مشاور دارای صلاحیت در چهـار بخش شامل معیـارها و استـانداردهای مکان‌یـابی، ضرورت و طـرح مسئله مطالعات و زیباسازی، شناخت کالبدی فضایی و ضوابط و مقررات شهرسازی به شناسایی نقاط مستعد جانمایی المان‌های نوروزی در سطح شهر پرداخته‌اند.
برلیانی افزود: همچنین دفترچه‌های مکان‌یابی در جلسات متعدد توسط کارشناسان خبره کار گروه زیباسازی بررسی و تصویب شده که جهت بهره‌برداری به مدیریت امور هنری ارسال شده است.
وی اذعان داشت: هر اثر حجمی و هنری دارای هویتی است که بیانگر مفهوم، فرهنگ، تمدن، سواد بصری و موقعیت جغرافیایی هر شهر است از این رو در نصب المان‌های شهری، بررسی زیباشناسی محصول، تامین هویت بخشی و برقراری ارتباط با شهروندان امری ضروری می‌باشد.
این مقام مسئول از آثار هنری، به عنوان ابزار فرهنگ‌سازی یاد کرد و ادامه داد: کار گروهی خبره از کارشناسان مدیریت امور هنری نسبت به فراخوان و ثبت‌نام علاقه‌مندان اقدام می‌کنند؛ که در نهایت با همکاری مدیریت طراحی و بهسازی محیط شهری، المان‌ها و بیلبوردهای نوروزی در سطح شهر جای‌گذاری می‌شود.
وی با بیان اینکه جانمایی المان‌های نوروزی در مشهد مورد الگوبرداری سایر شهرها قرار گرفته است، افزود: توجه به نورپردازی، رنگ و نوع مصالح آثار، از ضروریات است که تاثیر به سزایی در خوانایی و هویت یک شهر دارد.
مدیر طراحی و بهسازی محیط شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: بر ساخت و نصب یک اثر هنری و المان شهری، متناسب با محیط، مکان و توجه به مباحث فرهنگی یک منطقه تاکید کرد.
وی افزود: المان‌های شهری باید به گونه‌ای جانمایی شوند که بحث ترافیکی را در شهر مخدوش نکنند و در زیباسازی شهر نیز موثر باشند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول