اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف گرامیداشت یاد شهدای فتنه 88

«مشق بصیرت» منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب «مشق بصیرت» همزمان با دهه بصیرت در قم به بازار چاپ و نشر کشور عرضه شد.

«مشق بصیرت» منتشر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کتاب «مشق بصیرت» با هدف گرامیداشت شهدای فتنه سال 88 همزمان با دهه بصیرت از سوی موسسه مستشهدین وصال در 72 صفحه به زیور طبع آراسته شد.
در این کتاب دسته‌ نوشته‌هایی از علما، مراجع و اساتید پیرامون حماسه 9 دی و ضرورت توجه به فعالیت در جبهه فرهنگی گردآوری و منتشر شده است.
در مقدمه این اثر می‌خوانیم: با گذشت 30 سال از تقویم انقلاب اسلامی، دشمنی‌ها و فتنه‌ها با اوج‌گیری شعاع درخشش اسلام بر وجدان‌های بشری گسترده‌تر شده است. موج رو به گسترش دلباختگان اسلام و انقلاب اسلامی هیمنه کفر را در جهان به اضمحلال می‌کشد و در این رویارویی فتنه‌ها قابل انتظار است. هرگاه که در موازنه قدرت «حق» به سوی اقتدار میل کند، کفر چهره در نفاق خواهد کشید و در تاریخ انقلاب اسلامی نیز نفاق چهره‌ای است که در گریز از قدرت روزافزون اسلام به صورت منکرین و مرتدین نظام الهی بر پایه اسلامی ناب محمدی می‌نشیند.
در ادامه این مقدمه آمده است: حوادث و وقایع صحنه‌هایی هستند برای کنار رفتن نقاب‌ها و فتنه‌ها و کمین‌گاه‌های شیطان هستند برای حمله به نظام اسلامی. وقتی در صحنه‌های طراحی شده دشمنان در میان جبهه اهل ایمان، بصیرت و هوشیاری وجود داشته باشد، فتنه‌ها کمین گاه منافقین خواهند شد و هر جنگی «مرصادی» به خود خواهد دید.
در بخش دیگری از این مقدمه تصریح شده است: اما اگر اشخاص چشم بصیرت را ببندند، «علی(ع)» در چند قدمی پیروزی باز خواهد گشت و حکمیت تاریخ ساز خواهد شد. 9 دی روی دیگر حکمیت بود. فتنه‌ای که ولایت فقیه را نشانه گرفته بود، با هوشیاری و بصیرت ملت ولایتمدار ایران ابتر ماند.
در نخستین مطلب این کتاب نیز بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم در سالگرد قیام 19 دی در سال 88 به چاپ رسیده است.
معظم له در این دیدار فرمودند: روزهای سال، به طور طبیعی و به خودی خود همه مثل هم هستند؛ این انسان‌ها هستند، این اراده‌ها و مجاهدت‌هاست که یک روزی را از میان روزهای دیگر بر می‌کشد و آن را مشخص می‌کند، متمایز می‌کند، متفاوت می‌کند و مثل یک پرچمی نگه می‌دارد تا راهنمای دیگران باشد. روز عاشورا ـ دهم محرم ـ فی نفسه با روزهای دیگر فرقی ندارد؛ این حسین ابن علی (ع) است که به این روز جان می‌دهد، معنا می‌دهد، او را تا عرش بالا می‌برد؛ این مجاهدت‌های یاران حسین ابن علی (ع) است که به این روز، این خطورت و اهمیت را می‌بخشد. روز نوزدهم دی هم همین جور است، روز نهم دی امسال هم از همین قبیل است. نهم دی با دهم دی فرقی ندارد؛ این مردمند که ناگهان با یک حرکت ـ که آن حرکت برخاسته از همان عواملی است که نوزدهم دی قم را تشکیل داد؛ یعنی برخاسته از بصیرت است، از دشمن شناسی است، از وقت‌شناسی است، از حضور در عرصه مجاهدانه است ـ روز نهم دی را هم متمایز می‌کنند.
مطمئن باشید که روز نهم دی امسال هم در تاریخ ماند؛ این هم یک روز متمایزی شد. شاید به یک معنا بشود گفت که در شرایط کنونی ـ که شرایط غبار آلودگی فضاست ـ این حرکت مردم اهمیت مضاعفی داشت؛ کار بزرگی بود. هرچه انسان در اطراف این قضایا فکر می‌کند، دست خدای متعال را، دست قدرت را، روح ولایت را، روح حسین ابن علی (ع) را می‌بیند. این کارها کارهایی نیست که با اراده امثال ما انجام بگیرد؛ این کار خداست، این دست قدرت الهی است؛ همان طور که امام در یک موقعیت حساسی ـ که من بارها این را نقل کرده‌ام ـ به بنده فرمودند: «من در تمام این مدت، دست قدرت الهی را در پشت این قضایا دیدم». درست دید آن مرد نافذ با بصیرت، آن مرد خدا.
انتهای پیام/ج20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول