اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

نخستین گام در بصیرت‌افزایی ایمان و تقوای الهی است

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: راه‌های بصیرت‌افزایی در نخستین گام ایمان و تقوای الهی و در مرحله دوم قدرت تشخیص و تجزیه و تحلیل مسائل است.

نخستین گام در بصیرت‌افزایی ایمان و تقوای الهی است
ناصر سقای بی‌ریا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ایام دهه بصیرت اظهار کرد: ریشه بصیرت ایمان است یعنی اگر کسی به خدای متعال ایمان داشته باشد و دنبال هوای نفسانی نباشد با بکارگیری فهم خود در امور می‌تواند به بصیرت دست پیدا کند.
وی افزود: اگر کسی به دنبال منافع و هواهای نفسانی باشد، این موضوع تأثیر منفی روی فهم و شناخت او خواهد گذاشت و چنین کسی به بصیرت دست پیدا نخواهد کرد.
عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان کرد: خودسازی و بصیرت همواره با هم هستند و اگر کسی بخواهد به بصیرت دست پیدا کند، باید ابتدا به خودسازی بپردازد.
وی گفت: انسان همواره باید یک سلامت نفس در خود ایجاد کند تا بتواند بدون حب و بغض به مسائل نگاه کرده و تنها برای رضای خدا موضع‌گیری کند.
سقای‌بی‌ریا ادامه داد: خدای متعال نیز به انسانی که به دنبال راه درست باشد و در این مسیر با تحقیق و بررسی سعی کند به حقیقت برسد، کمک می‌کند تا در ظلمات فتنه به گمراهی دچار نشود.
وی اظهار کرد: ژرف‌اندیشی و قدرت تجزیه و تحلیل حوادث و یافتن ارتباط میان مسائل از اجزای بصیرت است.
مسئول دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: راه‌های بصیرت‌افزایی را در نخستین گام باید در ایمان و تقوای الهی دید و در مرحله دوم قدرت تشخیص و تجزیه و تحلیل مسئله بسیار مهمی است.
وی تصریح کرد: انسان بصیر اطلاعات خود را از یک منبع نمی‌گیرد و در داوری‌هایش یک‌جانبه تصمیم نگرفته بلکه مسائل را همه‌جانبه بررسی می‌کند.
سقای بی‌ریا ادامه داد: چند عنصر مشترک در دو حادثه 19 دی و 9 دی وجود دارد، که نخستین آن مسئله حرکت در سایه باورهای دینی و اعتماد به وعده‌های الهی است.
وی گفت: در دوران وقوع حادثه 19 دی مردم زیر یوغ استبداد بودند و توسط حاکمان جور در استضعاف فکری به سر می‌بردند که با روشنگری‌های امام خمینی(ره) این روشن‌بینی را پیدا کردند و با حکومت وابسته و خودکامه پهلوی جنگیده و با همه برتری ظاهری که پهلوی داشت، توانستند پیروز شوند.
عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه اگر به وعده‌های خداوند اعتماد داشته باشیم پیروز خواهیم شد، افزود: خدای متعال به ما وعده نداده است که دچار سختی و آزمایش نشویم بلکه این وعده را به ما داده که اگر در آزمایشات صبر داشته باشیم و به تکلیف خود عمل کنیم، در نهایت پیروز خواهیم شد. 
وی بیان کرد: خداوند امر کرده که در مصاف با دشمن قد علم کنیم و در مقابل حق و باطل بی‌تفاوت نباشیم که تنها در این صورت است که نصرت الهی را با چشم خواهیم دید و در این راه اگر صدمه هم ببینیم، این صدمات جزو کمالات ما در پیشگاه خداوند محسوب خواهد شد.
سقای بی‌ریا عنوان کرد: در دوران فتنه دشمنان نقشه‌های عمیقی برای نابودی جمهوری اسلامی کشیده بودند و با جا زدن کسانی به جای ملت ایران، در حال دسیسه علیه نظام و ولایت فقیه بودند.
وی ادامه داد: اما مردم به موقع و با بصیرت به صحنه آمدند و به جهان ثابت کردند ملت ایران آن عده‌ای قلیل در خیابان‌ها نیست بلکه ملت ایران توده میلیونی عظیمی است که طرفدار دین، عاشورا و نظام اسلامی هستند.
عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه وعده الهی در نصرت و یاری مردم در 9 دی تحقق پیدا کرد، گفت: حضور عظیم مردم در این روز موجب خنثی شدن تمام توطئه‌ها علیه نظام شد.
وی خاطر نشان کرد: مردم در 9 دی فتنه و کسانی را که به ساحت دین اهانت کرده بودند، به شدت محکوم و تاکید کردند که ما دین و ولایت فقیه را دوست داریم و همواره برای دفاع از این دو در صحنه هستیم.
انتهای پیام/ج10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول