اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

امام کاظم(ع) شناخت تاکتیک‌های دشمن را از لوازم بصیرت می‌دانست

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امام هفتم در دوران حیات خود بر فهم و درایت قرآن تاکید داشت و شناخت تاکتیک‌ها و پلیتیک‌های دشمن را برای شیعیان یکی از لوازم بصیرت می‌دانست.

امام کاظم(ع) شناخت تاکتیک‌های دشمن را از لوازم بصیرت می‌دانست
حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک ولادت امام موسی کاظم(ع) اظهار کرد: دوران امام موسی کاظم(ع) از اعصار ویژه شیعه بوده و در واقع نوع مبارزه این امام همام تفاوت قابل ملاحظه‌ای با دیگر اعصار دارد.
وی خاطر نشان کرد: حاکمان در دوران این امام بزرگوار با ابزار آلات جدید عرصه را بر امام کاظم(ع) تلخ کردند ولی شیعیان از طریق افرادی به عنوان وکیل و نماینده از طرف امام کاظم(ع) یا نوشتن نامه با این امام همام ارتباط برقرار می‌کردند.
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تربیت شاگردان فراوانی از سوی پیشوای هفتم شیعیان گفت: کسانی که از شاگردان این امام بودند و مبانی علمی، فقهی و سیره امام کاظم(ع) را می‌شناختند، اهداف و نیات این امام را به جامعه اسلامی انتقال می‌دادند.
وی خاطر نشان کرد: آنچه مسلم است دشمن به دنبال حذف فیزیکی امام از صحنه بود تا اشعه حیات‌بخش علم امامت را در جامعه خاموش کند.
رضوی‌مهر عنوان کرد: شبهات، نشر اکاذیب و توطئه بدخواهان در دوران امام موسی کاظم(ع) ترویج پیدا کرد ولی شیعیان راه‌های ارتباط با امام را برای پیوند بین امت با امام تقویت کردند و با بصیرت نیازهای علمی و فرهنگی خود را از امام اقتباس می‌کردند.
وی تصریح کرد: احادیث فراوانی به طور مکاتبه‌ای در زمینه‌های فقهی، اعتقادی و اخلاقی از سوی اصحاب این امام بزرگوار نقل شده و به عنوان میراث امام کاظم(ع) در بین میراث شیعه می‌درخشد.
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به حقایقی از زندگی امام کاظم(ع) اشاره کرد و افزود: امام هفتم در دوران حیات خود بر فهم و درایت قرآن تاکید داشت و شناخت تاکتیک‌ها و پلیتیک‌های دشمن را برای شیعیان یکی از لوازم بصیرت می‌دانست و انسجام و وحدت امت اسلام از ماموریت‌های ویژه‌ای بود که این امام، وکلا و نمایندگان خود را دعوت به آن می‌کرد.
وی خاطر نشان کرد: متاسفانه افراد معدود و کمی از مردم زمان امام کاظم(ع) دارای بصیرت بودند و اگر مردم دوران این امام بصیرت کافی داشتند، امام 14 سال در زندان به سر نمی‌برد.
رضوی‌مهر ادامه داد: عده کمی که در دوران پیشوای هفتم شیعیان دارای بصیرت بودند مانند مشعل راه را برای آیندگان گشودند و از نظر کیفیت فرهیختگان و مردان مبارز و صاحب نامی بودند که عقاید ناب آنها زبانزد جامعه اسلامی است.
وی با اشاره به وظیفه جامعه کنونی گفت: امروز مشاهده می‌کنیم دشمنانی مانند آل سعود، آل خلیفه، استکبار و صهیونیسم زندان‌های هارون‌الرشید را احیا کردند و شیعیان مظلوم در عربستان سال‌های طولانی را در زندان هستند و شیعیان مظلوم در بحرین در زندان مورد آزار و شکنجه قرار می‌گیرند.
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: جامعه اسلامی باید هوشیارتر از دیروز اقداماتی انجام دهد و با درک بصیرت و شناخت مقتضیات زمان زمینه آزادی مظلومان که صرفا به دلیل اعتقاد به توحید و پیروی از قرآن و محبت به خاندان رسالت در زندان به سر می‌برند،را از این مهلکه فراهم کند.
انتهای پیام/ج20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول