اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد بازسازی عتبات‌عالیات خوزستان:

بازسازی ایوان طلای حرم علوی 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد بازسازی عتبات‌عالیات خوزستان از پیشرفت 40 درصدی ایوان طلای حرم علوی در ماه‌های گذشته خبر داد.

بازسازی ایوان طلای حرم علوی 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
حجت‌الاسلام سید محمود موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: مرمت ایوان طلای صحن مطهر امام علی(ع) که حدود 300 سال پیش به دستور نادر شاه افشار، به دست معماران ایرانی و به مساحت 500 مترساخته شده بار دیگر توسط مردم خوزستان درحال بازسازی است.
وی افزود: بازسازی این ایوان طلا به علت فرسایش، 250 کیلوگرم طلا نیاز دارد که این فیض به مردم شریف استان خوزستان رسیده است.
مسئول پیگیری مرمت عتبات‌عالیات استان خوزستان با اشاره به تلاش‌های بسیار زیادی که برای تامین طلا‌های مورد نیاز این حرم انجام شده است، تاکید کرد: 40 درصد این کار بزرگ و عظیم انجام شده و این پروژه پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.
موسوی افزود: از 12 هزار و 500 خشت طلائی که به مبلغ 12 میلیارد و 500 میلیون تومان باید تامین شود،3 میلیارد ریال آن از سوی مردم خیر خوزستان محقق شده و بدیهی است مردم محب اهل بیت خوزستان کل ایوان طلا را مزین خواهند کرد.
مسئول پیگیری مرمت عتبات عالیات استان خوزستان خاطر نشان کرد: یک ریال هزینه دولتی در این امرخیر وجود ندارد، تماما مردم با علاقه و میل خود این کمک‌ها را کرده‌اند، حتی طلا و النگو و انگشتری که هدیه می‌گردد عین آن ذوب شده و برای تزئین به نجف اشرف ارسال می‌شود.
موسوی با اشاره به اهدایی‌های انجام شده در مدت زمان گذشته برای سایر مکان‌های مقدس در کشور عراق افزود: مردم شریف دزفول در سال‌های گذشته آب تصویه حرم مطهر حضرت ابوالفضل(ع) ر ا نیز با هزینه‌ای بالغ بر 30 میلیون تومان در کمترین زمان ممکن تامین کردند.
انتهای پیام/م30/و4000 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول