اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار هیدج خبر داد

پیشرفت فیزیکی 77 درصدی پروژه‌های عمرانی هیدج

خبرگزاری فارس: شهردار هیدج گفت: در حال حاضر پروژه‌های مصوب در ستاد عمران شهری برای شهر هیدج از پیشرفت فیزیکی 77 درصدی برخوردار است.

پیشرفت فیزیکی 77 درصدی پروژه‌های عمرانی هیدج
محمد صالحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اشاره به اینکه زیبا سازی مبلمان شهری هیدج در حال حاضر 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار داشت: مبلمان شهری هیدج امسال با اعتبار 100 میلیون تومان اجرا می‌شود.
وی افزود: امسال برای شهر 12 پروژه هیدج اعتبار یک میلیارد و 600 میلیون تومان اختصاص یافته که تاکنون یک میلیارد و 900 میلیون تومان برای طرح‌های این شهر هزینه شده است.
شهردار هیدج با بیان اینکه احداث پارک بانوان این شهر با اعتبار 300 میلیون تومان اجرا می‌شود که در حال حاضر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: 150 میلیون تومان از اعتبار احداث پارک بانوان از محل اعتبارات استانی و مابقی از محل اعتبارات شهرداری هیدج تامین شده است.
وی خاطرنشان کرد: آسفالت‌ریزی بلوار حاج آخوند شهر هیدج نیز با اعتبار 300 میلیون تومان که 200 میلیون تومان آن از محل اعتبارات استانی و 100 میلیون تومان نیز از اعتبارات شهرداری هیدج تامین شده در حال اجرا است.                                                                   
صالحی با بیان اینکه پارک سروستان تا پایان اردیبهشت ماه سال 91 به مرحله بهره‌برداری می‌رسد‌، افزود: احداث باغ در هیدج به کمک سازمان جهاد کشاورزی در حال انجام است و تاکنون 100 میلیون تومان از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان و 100 میلیون تومان نیز از سوی شهرداری هیدج به این باغ اختصاص یافته است.
با اشاره به احداث پل رودخانه الوند در هیدج که 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، شهردار هیدج خاطر نشان کرد: بازسازی بستر رودخانه کبیر و بازگشایی خیابان حکیم هیدجی از دیگر پروژه‌های در دست اجرای شهر هیدج در سال‌‌جاری است.
وی یادآور شد: امسال در شهر هیدج پروژه‌های خوبی برای دگرگون کردن چهره شهر در حال  اجراست.
صالحی به جا‌به‌جایی تیرهای چراغ برق واقع در خیابان‌های شهر هیدج با اعتبار 20 میلیون تومان اشاره کرد و یادآور شد: این طرح نیز در حال حاضر فعال بوده و در آینده نزدیک به اتمام می‌رسد.
شهردار هیدج خاطرنشان کرد: چهار طرح بزرگ شهر هیدج آماده بهره‌برداری در دهه فجر امسال است.
وی از مجموعه گردشگری لاله با 3 هزار و 200 متر مربع زیر بنا به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ شهر هیدج در سال‌جاری نام برد و افزود: در این مجموعه 18 سوئیت محل اقامت، سه تالار با گنجایش 600 نفر و یک آمفی تئاتر گنجانده شده است.
صالحی تصریح کرد: ورودی و خروجی شهر هیدج نیز از پروژه‌های مهم امسال است.
گفتنی است، مساحت شهر هیدج حدود پنج کیلومتر مربع و ارتفاع آن از سطح دریا یک هزار و 600 متر است.
شهر هیدج به دلیل وجود شیب و کوه‌های شمالی و جنوبی این شهر دارای منابع آب غنی و رودخانه‌های متعددی است.
همچنین به دلیل وجود منابع آب سطحی و زیر زمینی فعالیت‌های کشاورزی در شهر هیدج رونق زیادی دارد و به لحاظ آب هوایی جزو اقلیم سرد معتدل است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول