اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کاهش محسوس دما

گرگان سفیدپوش شد

خبرگزاری فارس: با کاهش ناگهانی و محسوس دما، شهر گرگان با نخستین برف زمستانی سفیدپوش شد.

گرگان سفیدپوش شد
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بارش برف در سیزدهمین روز از فصل زمستان سبب سفیدپوش کردن ارتفاعات گلستان و شهر گرگان شد.
بارش برف در ارتفاعات کوهستانی درازنو شهرستان کردکوی، زیارت شهرستان گرگان، اولنگ، خوش‌ییلاق و توسکستان و ارتفاعات روستای کوهستانی سیاه مرزکوه در کوه شاهوار شهرستان علی‌آبادکتول بین 40 تا 50 سانتیمتر گزارش شده است.
دمای هوا در نقاط کوهستانی استان گلستان به طرز محسوسی کاهش یافته است. بارش باران در شهر گرگان از صبح روز سه‌شنبه باریدن گرفته بود.
بارش برف در استان از بامداد چهارشنبه موجب شد تا گلستانی‌ها از بارش برف به دلیل سیراب شدن اراضی خود به یک سال پرمحصول امیدوار باشند.
گفتنی است اداره کل راه و ترابری استان گلستان ظهر امروز در خبری اعلام کرد با اینکه ریزش نزولات آسمانی از شب گذشته سراسر گلستان را فرا گرفته، اما رفت و آمد در سطح محورهای ارتباطی استان با ترافیکی روان همراه است.
بر اساس این گزارش، ماموران گشت راهداری و راهداران استان با امکانات مجهز از اوائل فصل پاییز در راه‌های استان مستقر هستند و در صورت بروز هرگونه مشکل به ارائه خدمات می‌پردازند.
این اداره کل به رانندگان توصیه کرد به هنگام تردد از محورهای کوهستانی استان از جمله درازنو، اولنگ، خوش‌ییلاق و توسکستان که با بارش برف همراه هستند، حتماً از زنجیر چرخ استفاده شود.
خودداری از سفرهای غیرضروری، ایمن‌سازی و تجهیز وسیله نقلیه به آذوقه سبک و وسایل گرمایشی و همکاری با راهداران و پلیس راه از دیگر اقداماتی است که راه و ترابری گلستان از رانندگان خواست در هنگام سفر رعایت کنند.
همچنین، تلفن گویای 141 و شماره 2223135-2223131 با پیش شماره 0171 مرکز مدیریت راه‌های گلستان در هر ساعت از شبانه‌روز آماده اعلام وضعیت راه‌های استان به رانندگان است. 
اداره کل هواشناسی استان گلستان در روز یک‎شنبه در اطلاعیه شماره 22 خود پیش‌بینی کرده بود که از اوائل شب و روز دوشنبه استان تحت تاثیر سامانه ناپایداری قرار می‌گیرد که پیامد آن وزش باد، افزایش ابر، بارش باران، در ارتفاعات بارش پراکنده برف و در بعضی از نقاط مه‎آلود خواهد بود.
بر اساس این گزارش این وضعیت تا بعد از ظهر چهارشنبه در استان ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/ن۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول