اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی مطرح کرد

کارگاه‌های تولید کودهای تقلبی تعطیل ‌می‌شود / تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز

خبرگزاری فارس: رئیس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نسبت به تولید کودهای تقلبی هشدار داد و گفت: کارگاه‌های تولید کودهای تقلبی شناسایی شده و تعطیل و به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

کارگاه‌های تولید کودهای تقلبی تعطیل ‌می‌شود / تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز
به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، مسعود محمدیان شامگاه امروز در کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان بناب، در خصوص نحوه مقابله با تولید کودهای تقلبی افزود: ادامه فعالیت واحدهای تولید کودهای تقلبی هرگز مورد قبول ما نیست و اخیراً هیئت دولت به این سازمان اجازه داده که با همکاری دستگاه‌های قضایی و امنیتی نسبت به شناسایی و تعطیلی واحدهای متخلف اقدام کند؛ بنابراین در بناب هم هرگونه کارگاه فعال در این زمینه باید سریعاً تعطیل شود.
 
تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی سپس به طرح تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون برای هر هکتار از زمین‌های زیرکشت آبی 350 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض برای استفاده از روش‌های نوین آبیاری داده می‌شود؛ اما با این حال بازهم عده‌ای از کشاورزان اقدام به حفر و استفاده از چاه‌های غیرمجاز می‌کنند.
وی اضافه کرد: از این پس در تمدید پروانه‌های بهره‌برداری چاه‌های کشاورزی، استفاده از روش‌های نوین آبیاری ملاک خواهد بود و در اعطای تسهیلات به متقاضیان آبیاری تحت فشار هیچ محدودیتی وجود ندارد.
 
توقف احداث مجتمع دامپروری بناب بررسی می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از مشکل توقف احداث مجتمع دامپروری بناب به علت حریم دریاچه ارومیه هم سخن گفت و اظهار کرد: روز جمعه آینده که مدیرکل محیط زیست استان آذربایجان غربی در تبریز حضور خواهد یافت، موضوع مشکل زمین مجتمع دامپروری بناب را مطرح خواهیم کرد و در صورتی که در حضور وی حل نشد، از زمین‌های منابع طبیعی برای این مجتمع مکان مناسبی تعیین و هم برای توسعه دامپروری منطقه و هم انتقال دامداری‌های داخل شهر به آنجا، مجتمع دامپروری این شهرستان را احداث خواهیم کرد.
وی گفت: دولت آماده است در صورت تأمین زمین برای احداث مجتمع‌های دامپروری جدید دیگر، زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق و گاز را تا درب این مجتمع‌ها برساند، ضمن آنکه دولت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در احداث شهرک‌های دامپروری استقبال می‌کند.

طرح توسعه بخش دامپروری در حاشیه دریاچه ارومیه/ توسعه باغات پسته در آذربایجان شرقی

محمدیان همچنین از طرح توسعه بخش دامپروری در حاشیه دریاچه ارومیه خبر داد و افزود: به علت مشکلات موجود در حاشیه دریاچه ارومیه برای توسعه اراضی کشاورزی به لحاظ کاهش آب‌های موجود، طرح توسعه بخش دامپروری در شهرهای حاشیه دریاچه ارومیه در دستور کار سازمان قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه کشت دانه‌های روغنی گلرنگ و کلزا برای تغییر الگوی کشت در اراضی کشاورزی حاشیه دریاچه ارومیه آغاز شده است، افزود: کشت محصولات جایگزین به علت نیاز آبی‌ کم، راندمان بالا و داشتن بازار مصرفی خوب موجب افزایش بهره‌وری می‌شود. 
محمدیان با بیان اینکه اراضی کشاورزی شهرستان‌های شبستر، مرند، اسکو، آذرشهر، بناب و عجب‌شیر برای کشت پسته مساعد هستند، افزود: توسعه و ایجاد باغات پسته جزو اولویت‌های این سازمان در سال جهاداقتصادی است.

کشاورزی آذربایجان شرقی 1000 میلیارد ریال اعتبار می‌گیرد
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار بانک کشاورزی قرار می‌گیرد تا در بخش کشاورزی هزینه شود، افزود: از این مبلغ، باید سعی شود حداقل 1000 میلیارد ریال در این استان جذب شود.
محمدیان با اشاره به بند 16 قانون بودجه 1390 گفت: طبق این بند قانونی، مقرر شده است منابع صندوق توسعه ملی برای بخش کشاورزی به صورت ریالی در اختیار بخش قرار گیرد و طبق مصوبه طرح دو فوریتی مجلس، بازپرداخت این تسهیلات به صورت ریالی انجام خواهد شد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه نرخ تسهیلات صندوق توسعه ملی یک درصد کمتر از نرخ‌های رایج بسته سیاستی نظارتی بانکی در سال‌جاری خواهد بود، گفت: به‌عنوان مثال در عقود مبادله‌ای با بازپرداخت 24 ماهه 10 درصد و با دوره باز پرداخت بیشتر 13 درصد و در عقود مشارکتی بین 13 تا 15 درصد پرداخت خواهد شد.
انتهای پیام/ش10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول