اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

خاک‌های درجه یک بناب در کـوره‌های آجرپزی مصرف می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ‌گفت: خاک‌های درجه یک بناب در کـوره‌های آجرپزی و کارگاه‌های تولید شن و ماسه مصرف می‌شود.

خاک‌های درجه یک بناب در کـوره‌های آجرپزی مصرف می‌شود
 به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، مسعود محمدیان عصر امروز در کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان بناب، با اشاره به موضوع عقب‌نشینی آب حاشیه دریاچه ارومیه در استان آذربایجان شرقی اظهار کرد:با عقب‌نشینی آب دریاچه ارومیه وظیفه داریم شرایط فعلی را مدیریت و تقویت کنیم. 
وی گفت: با وجود اینکه به همین علت، بخشی از زمین‌های کشاورزی از دستمان خارج شده است، اما باید منابع موجود بخش آب و خاک به خوبی حفظ و مدیریت شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: حتی با تقویت و رونق دامداری‌های کوچک روستایی هم می‌توان ضمن کاهش میزان مصرف آب، اشتغال را حفظ کرد.
محمدیان افزود: بدون اینکه سطح زیرکشت محصولات کشاورزی را زیاد کنیم، باید سطوح فعلی را حفظ کرده و با احداث کانال‌های جدید، آبیاری قطره‌ای و انتقال آب با لوله‌کشی، موضوع مصرف بهینه آب را مدیریت کرد و در این راستا، احداث شبکه پایاب سد علویان و کانال‌های دیگر، کمک خوبی به کشاورزی بناب می‌کند.

‌خاک‌های درجه یک بناب در کـوره‌های آجرپزی و کارگاه‌های تولید شن و ماسه مصرف می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی در ادامه با بیان اینکه خاکبرداری از زمین‌های کشاورزی بناب برای استفاده در کوره‌های آجرپزی و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی ما را با مشکل روبه‌رو کرده است، افزود: خاک‌های درجه یک بناب در کـوره‌های آجرپزی و کارگاه‌های تولید شن و ماسه مصرف می‌شود که در این زمینه صاحبان زمین و باغات مقصر اصلی هستند و جهاد کشاورزی برای حفظ منابع خود به صورت جدی با متخلفان برخورد خواهد کرد.
وی تصریح کرد: کوره‌های آجرپزی باید قبل از احداث، معدن تأمین مواد اولیه آن را مشخص و معرفی کنند تا بعداً به منابع خاک زمین‌های کشاورزی طمع نکنند.
انتهای پیام/‌ش20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول