اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش استثنایی گیلان:

افزایش فضای آموزشی زمینه‌ساز بستر آموزشی است

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش استثنایی گیلان گفت: افزایش فضاهای آموزشی فیزیکی زمینه‌ساز بستر آموزشی موثر است.

افزایش فضای آموزشی زمینه‌ساز بستر آموزشی است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل بشارتی‌مقدم بعد از ظهر امروز در جمع معاونان آموزشی آموزشگاه‌های استثنایی گیلان به منظور بررسی وضعیت اداری آموزشی با برشمردن فضایل و ویژگی‌های منحصر به ‌فرد همکاران مدارس استثنایی، آنها را امانتداران خوبی در نظام تعلیم و تربیت دانست.
وی اظهار داشت: معاونان آموزشی نسبت به ساختن کودکی جامعه‌پذیر، پشتکار و نگاه محبت‌آمیز و صبر و تحمل مضاعف دارند.
این مسئول، با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص)، خدمت به معلولان از جانب خدا را پاداشی غیر قابل تصور دانست و افزود: به ازای هر خدمت به همان مقدار از گناهان کم و به فضایل افزوده می‌شود.
وی درباره آموزش فراگیر و جامعه‌پذیری کودک استثنایی در مدرسه عادی، توسعه مراکز پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای متوسطه در کل استان با توجه به سند توسعه و چشم‌انداز پنج ساله را مهم دانست.
وی، افزایش تجهیزات توانبخشی برای پیشگیری از معلولیت‌های قبل از ورود به آموزش رسمی، امور ساخت و ساز مدارس استثنایی جدید در شهرهای لاهیجان، شفت، رشت، خمام و ... را مهم برشمرد. 
بشارتی‌مقدم، ابراز داشت: با وجود مدارس استیجاری، دایر شدن بیش از 13 مرکز LD (برطرف کردن اختلالات یادگیری ویژه دانش‌آموزان عادی دوره ابتدایی) و نیز افزایش فضاهای آموزشی فیزیکی زمینه‌ساز بستر آموزشی مؤثر است.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان، در ادامه خواستار شرکت همه جانبه، مؤثر و پرشور تمام حاضران در انتخابات آینده شد.
معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان نیز در این همایش اظهار داشت: ما در آموزش و پرورش نیازمند تغییر هستیم که این امر با مدیریت زمان و نیاز سنجی در امر آموزش و پرورش استثنایی و شناخت هر چه بیشتر موانع و مشکلات و برطرف کردن آن ایجاد می‌شود.
کابینی مقدم افزود: شعار سازمان استثنایی بر اصل چابکی، کارآمدی و هوشمندی بنا نهاده شده و در این زمینه بحث بازبینی و بازمهندسی تمام شیوه نامه‌ها، امور آموزشی کودکان اوتیسم و جسمی حرکتی و دیگر گروه‌ها، مدیریت مشارکت‌ها، اجرای دوره‌های ضمن خدمت و گروه‌های آموزشی و در نهایت تحول بنیادین با 13 ماده در آموزش و پرورش استثنایی در راستای شعار مذکور برنامه‌ریزی و نظارت می‌شود.
وی در زمینه سازماندهی و ساماندهی نیروهای انسانی مدارس افزود: هرگونه تغییر و تحول کادر اداری و آموزشی مراکز با تأیید و هماهنگی این اداره میسر است.
 عباس سالاری کارشناس مسئول امور فرهنگی ، اجتماعی و تربیت بدنی استثنایی گیلان نیز در این مراسم در مورد اجرای مسابقات فرهنگی، هنری، قرآنی و ورزشی دهه مبارکه فجر، هماهنگی امور مددکاری و مشاوره دانش‌آموزان با کارشناسان مربوطه، پاسخگویی به موقع دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های ارسالی بحث و بررسی کردند.
در ادامه این مراسم هر یک از معاونان حاضر مسایلی در زمینه نیروهای موجود مورد نیاز پرورشی، اجرایی و آموزشی، وضعیت مالی مدارس، برگزاری دوره‌های ضمن خدمت، بحث سرویس ایاب و ذهاب و... را مطرح کردند.
انتهای پیام/ی20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول