اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول برون‌سپاری مسئولیت‌های شهرداری شوشتر:

سامان‌دهی وانت‌بارهای شوشتر برون‌سپاری می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول برون‌سپاری مسئولیت‌های شهرداری شوشتر گفت: مسئولیت سامان‌دهی وانت‌بارهای شهرداری شوشتر برون‌سپاری می‌شود.

سامان‌دهی وانت‌بارهای شوشتر برون‌سپاری می‌شود
عبدالوهاب نجارنسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: چندین هفته است که شهرداری برای سامان‌دهی وانت‌بارهای رها شده در سطح شهر در حال برنامه‌ریزی است که بهترین روش برای سامان‌دهی این وانت‌بارها برون‌سپاری این مسئولیت به بخش خصوصی است.
وی افزود: شهرداری با مدیریت در امر سامان‌دهی وانت‌بارها از فاز اجرا خارج می‌شود و تنها به وظیفه اصلی خود که همانا نظارت عالیه بر امور است می‌پردازد و این مهم به دلیل انعقاد قرارداد با بخش خصوصی و بدون پرداخت وجهی از طرف شهرداری سامان‌دهی می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح وانت‌بارهای موجود در سطح شهر شوشتر همگی سامان‌دهی می‌شوند و صاحبان و رانندگان وانت‌بارها همگی از بیمه و... برخوردار می‌شوند و بخش خصوصی موظف به فراهم کردن شرایط فعالیت اقتصادی برای این افراد است.
نجارنسب تاکید کرد: بخش خصوصی در این‌باره باید زمینی برای استقرار این وانت‌بارها و جمع‌آوری این خودروها از سطح شهر تامین کند و این تنها یکی از مزایای برون‌سپاری این مسئولیت شهرداری است.
وی با اشاره به اجرای برون‌سپاری مسئولیت‌های شهرداری خاطر نشان کرد: در بخش جمع‌آوری زباله نیز برای برون‌سپاری اقدام شده است و توافق شورای شهر در این‌باره اخذ شده است.
این مقام مسئول تاکید کرد: هر شوشتری در روز 1.13 کیلوگرم زباله تولید می‌کند که این رقم نسبت به جمعیت 97 هزار نفری شهر شوشتر آماری بسیار زیاد است.
وی افزود: طبق ماده 55 قانون شهرداری‌ها جمع آوری زباله در سطح شهر و رفع خطر بیماری‌های مسیری و دفع حیوانات موزی در سطح شهر از وظایف شهرداری‌هاست و اصلی‌ترین بخش از این قانون جمع‌آوری و دفن بهداشتی زباله است که باید در این‌باره شهرداری شوشتر برنامه ارائه کند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه شهرداری شوشتر روزانه هزینه بسیار زیادی برای جمع‌آوری زباله هزینه می‌کند، تاکید کرد: شهرداری شوشتر روزانه 47 میلیون و 250 ریال برای جمع‌آوری زباله هزینه می‌کند و این رقم در ماه به بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال می‌رسد.
نجار نسب با اشاره به اینکه روزهای متفاوتی در سطح هفته برای جمع‌آوری زباله وجود دارد، خاطرنشان کرد: روزهای بسیار زیادی از نظر تنوع تناژ زباله در سطح شهر وجود دارد و روزهای شنبه از روزهای پر زباله روزهای پنج‌شنبه و جمعه از روزهای کم زباله در سطح شهر است.
مسئول برون‌سپاری مسئولیت‌های شهرداری شوشتر با اشاره به اینکه روزانه زباله بسیار زیادی در سطح شهر تولید می‌شود، خاطر‌نشان کرد: روزانه بیش از 109 تا 111 تن زباله در سطح شهر تولید می‌شود که این میزان بسیار زیادتر از شرایط استاندارد است.
وی با اشاره به هزینه‌های مصرف شده در این پروسه تاکید کرد: در این پروسه روزانه بیش از 430 ریال برای دفع هر کیلو زباله در سطح شهر هزینه می‌شود که در مقایسه با شهرداری مجاور که این بخش را به پیمانکار سپرده‌اند 100 تا110 ریال بیشتر است.
نجارنسب خاطر نشان کرد: فرسودگی ناوگان جمع‌آوری زباله و مشکلات موجود در این بخش هزینه‌های انجام وظیفه در این بخش را به حداکثر افزایش داده است.
انتهای پیام/خ20/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول