اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفای فارس:

بی‌دقتی در مدیریت آب آشامیدنی چالش‌برانگیز است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفای فارس گفت: اگر تامین آب آشامیدنی مردم با دقت و تدبیر صورت نگیرد سبب بروز چالش‌های بزرگ می‌شود.

بی‌دقتی در مدیریت آب آشامیدنی چالش‌برانگیز است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سیف‌الله انصاری فرد بعد از ظهر امروز در کارگاه آموزشی مبارزه با فساد و ارتقای سلامت اداری در سخنانی به سالروز تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب اشاره و آن را نقطه عطفی در رفع چالش‌های موجود در سیستم آبرسانی کشور در دو دهه گذشته عنوان کرد.
وی ادامه داد: ایران کشوری خشک و نیمه خشک محسوب می‌شود که میزان بارندگی در آن یک‌سوم متوسط جهانی بوده و این مسئله موجب پراکنش زمانی و مکانی در بارش‌ها و پدید آمدن ناحیه‌های خشک و نیمه خشک متعدد در کشور شده است.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفای فارس افزود: اگر تامین آب آشامیدنی مردم با دقت و تدبیر صورت نگیرد باعث بروز چالش‌های بزرگ می‌شود.
این مسئول اضافه کرد: امروز 8،98 درصد از جمعیت شهری و 75 درصد از جمعیت روستایی کشورمان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی و 33درصد از جمعیت شهری از شبکه جمع‌آوری و سامانه دفع بهداشتی فاضلاب بهره‌مند هستند.
انصاری‌فرد در ادامه با اشاره به تامین سلامت و مبارزه با فساد اداری بیان داشت: سلامت اداری وضعیتی است که تمام عوامل یک سازمان قابلیت تامین اهداف سازمان را به طور مطلوب داشته باشند و بتوانند انحراف از هنجارهای اداری و قانونی و موانع اهداف سازمانی را در اسرع وقت شناسایی و تدابیر لازم را برای برطرف کردن این موانع و ایرادها لحاظ کنند.
وی با اشاره به تعاریف فساد اداری و فساد اقتصادی، ابراز داشت: فساد اداری استفاده غیرقانونی از اختیارات اداری و دولتی برای نفع شخصی و دیگران است و فساد اقتصادی مجموعه فعالیت‌های اقتصادی ناسالم که در سیستم اداری و نظام اقتصادی کشور اخلال ایجاد می‌کند به شمار می‌رود و این معلول روابط ناشایست، ابهامات قانونی، قدرت و جایگاه اداری و فساد در سیستم اداری است.
مدیرعامل آبفای فارس در ادامه با اشاره به تشکیل کارگروه ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد تصریح کرد: این کارگروه با دو هدف اصلی در شرکت آب و فاضلاب ایجاد شده که یکی از این اهداف ارتقای سلامت اداری و سازمانی و دیگری مبارزه با فساد اداری و رشوه است.
در ادامه این کارگاه محمد عبودی مدیرکل منطقه سه سازمان بازرسی کل کشور و مدیرکل سازمان بازرسی استان فارس نیز با ایراد سخنانی به لزوم وجود نظارت در سیستم‌های اداری اشاره کرد و اظهار داشت: وجود نظارت در دستگاه‌ها امری اجتناب ناپذیر است و باید توجه داشت که افراد ناظر نیز باید افرادی مجرب باشند.
وی ادامه داد: در حوزه نظارت هست‌ها را باید با بایدها تطبیق دهیم و کاری که باید انجام می‌شده را با کاری که انجام شده، مقایسه و بررسی کرده و نقاط اختلاف را مشخص کنیم.
مدیرکل منطقه سه بازرسی کل کشور تصریح کرد: به منظور نیل به اهداف بازرسی و سلامت کار و مبارزه با فساد اداری باید افرادی کارآمد و مجرب برای بازرسی انتخاب شوند چرا که تردیدی نیست که سپردن کارها و مسئولیت به افراد شایسته و حائز شاخصه‌های نظارتی، موجب پیشبرد اصولی و سلامت در نظارت می‌شود.
وی توجه به قانون را در دستگاه‌های اداری امری مهم عنوان و خاطرنشان کرد: تقویت و تحکیم بنیادهای اخلاقی، دینی و اعتقادی در عناصر تشکیل دهنده سازمان‌ها از ارکان مهم برای رسیدن به اهداف اداری و مجموعه‌ای سالم است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول