اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد

رتبه نخست زنجان در ساخت مسکن شهرهای کوچک

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: استان زنجان رتبه نخست ساخت مسکن برای شهرهای زیر 25 هزار نفر را در بین 31 استان کشور کسب کرده است.

رتبه نخست زنجان در ساخت مسکن شهرهای کوچک
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، احمد حاجی‌زاده بعد از ظهر امروز در جلسه شورای مسکن با اشاره به وضعیت مطلوب اجرای طرح مسکن مهر برای شهرهای زیر 25 هزار نفر اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته در استان زنجان در ارزیابی‌های به عمل آمده در کشور در بحث پروژه‌های مسکن روستایی، رتبه زنجان بالاتر از سایر استان‌ها بود.
وی با بیان اینکه رقم متوسط ساخت مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در کشور 31 درصد است، افزود: این میزان متوسط برای ساخت مسکن روستایی در استان زنجان طبق ارزیابی‌ها 78.36 درصد گزارش شده که نسبت به متوسط کشوری از رشد خوبی برخوردار است.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه سهمیه استان زنجان برای امسال 3 هزار و 7 واحد مسکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت است، خاطر نشان کرد: تاکنون در بحث خود مالکان در استان زنجان یک هزار و 287 نفر ثبت نام کرده‌اند.
وی با بیان اینکه در بحث اجاره 99 ساله نیز تاکنون در استان زنجان 2 هزار و 491 نفر ثبت نام کرده‌اند، تصریح کرد: در بحث اجاره 99 ساله امسال در استان زنجان ثبت نام از رشد 125 درصدی برخوردار بوده است.
حاجی‌زاده با اشاره به اینکه در بحث فونداسیون مسکن شهرهای زیر 25 هزار نفر و روستایی 102 درصد رشد وجود دارد، یادآور شد: استان زنجان در این بخش شاهد رشد 94 درصدی در بحث اسکلت‌بندی، 85 درصدی در بحث سفت‌کاری و 75 درصدی در بخش نازک‌کاری است.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه روند پرداخت تسهیلات در استان برای شهرهای زیر 25 هزار نفر و روستاها قابل تقدیر است، افزود: تاکنون در این بخش از تعداد ثبت نام کنندگان برای مسکن شهرهای زیر 25 هزار نفر تعداد 3 هزار و 291 نفر معادل 116 درصد معرفی به بانک صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه از کسانی که در بخش مسکن شهرهای زیر 25 هزار نفر به بانک معرفی شده‌اند 102 درصد موفق به انعقاد قرارداد شده‌اند، یادآور شد: در ارائه تسهیلات برای متقاضیان بخش مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر، تاکنون 98 درصد در مرحله نخست و 88 درصد در مرحله دوم موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.
حاجی‌زاده افزود: همچنین 80 درصد در مرحله سوم و 64 درصد نیز در مرحله چهارم موفق به دریافت تسهیلات در بخش مسکن شهرهای زیر 25 هزار نفر شده‌اند.
 مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به مسکن روستایی گفت: از 82 هزار و 432 واحد مسکونی مسکن روستایی استان تا سال 84 تعداد 11 هزار واحد مسکونی بهسازی و نوسازی شده بود که این رقم در حال حاضر 43 هزار و 88 واحد معادل 52 درصد از واحدهای مسکن روستایی است.
وی با اشاره به اینکه در بخش مسکن روستایی حدود 88 درصد منجر به اخذ پایان کار شده است، گفت: از سال 85 به بعد از 5 هزار واحد مسکن روستایی ساخته شده، 92 درصد منجر به اخذ پایان کار شده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول