اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نیکزاد خبر داد

احداث 500 مسجد در سایت‌های مسکن مهر

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر 500 باب مسجد در سایت‌های مسکن مهر در دست ساخت است که هم اکنون در مرحله نازک‌کاری است و تاسیسات زیر‌بنایی آن نیز تامین شده است.

احداث 500 مسجد در سایت‌های مسکن مهر
علی نیکزاد صبح امروز در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از کارخانه سیمان نیزار قم و نیز چهارمین مرحله واگذاری پروژه‌های مسکن مهر استان قم با اشاره به اینکه محبوب‌ترین خانه‌ها در نزد خداوند خانه‌ای است که در آن کودکی یتیم با عزت و احترام زندگی کند، اظهار کرد: خوشحالیم از اینکه توفیق حل مشکل مسکن در استان قم به عهده ما گذاشته شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر در استان قم 57 هزار و 800 واحد مسکونی در حال ساخت است که در دو سال گذشته، توانسته‌ایم 16 هزار مسکن در روستا و 41 هزار و 800 مسکن در شهرها را آغاز به ساخت کنیم.
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: هم اکنون 5 میلیون و 800 هزار متر‌مربع مسکن مهر در استان قم با هزینه‌ای بالغ بر 11 میلیارد تومان توسط دولت دهم و با فرهنگ دینی قرض‌الحسنه در حال ساخت است.
وی اظهار کرد: ‌اگر ساخت 69 هزار متر‌مربع را یک فرصت شغلی در نظر بگیریم حداقل 84 هزار فرصت شغلی را در استان قم ثبت کرده‌ایم.
نیکزاد با اشاره به آغاز چهارمین مرحله واگذاری مسکن مهر به متقاضیان در استان قم خاطر‌نشان کرد: در نخستین مرحله در سال 88، حدود هزار و 357 واحد مسکونی، در مرحله دوم در سال 89، 2 هزار و 304 واحد مسکونی و در مرحله سوم در سال جاری، 3 هزار و 703 واحد مسکونی در قالب مسکن مهر در استان قم افتتاح شده است.
وی تصریح کرد: در چهارمین مرحله افتتاح که در حال حاضر در حال انجام است، 5 هزار و 830  واحد مسکونی توسط رئیس جمهور افتتاح شده و تا پایان سال جاری نیز با مساعدت استاندار قم 4 هزار واحد دیگر نیز افتتاح می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی  بیان کرد: از 5 هزار و 830 واحد مسکونی تعداد 62  واحد آن جزو مسکن مهر 99 ساله، 438 واحد آن اجاره‌ای مسکن مهر پنج ساله، هزار و 802  واحد آن جزو سیاست خود مالکی و انفرادی و 2 هزار و 528 واحد آن نیز در بافت فرسوده قرار دارد.
وی در ادامه عنوان کرد: 232 میلیارد تومان به صورت قرض‌الحسنه برای ساخت 5 مسجد به مساحت 700 تا هزار و 700 متر با هزینه‌ای بالغ بر 3 میلیارد تومان و یک گلزار شهدای گمنام با متراژ 900 متر‌مربع در بطن طرح‌های مسکن مهر اختصاص داده شده است.
نیکزاد اضافه کرد: در حال حاضر نیز 500 باب مسجد در سایت‌های مسکن مهر در دست ساخت داریم که هم اکنون در مرحله نازک‌کاری است و تاسیسات زیر بنایی آن نیز تامین شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در هیچ جای کشور نمی‌توان سایت مسکن مهر بدون وجود مسجد پیدا کرد، ادامه داد: تا پایان سال جاری نیز یک میلیون و 200 واحد در حال ساخت داریم که 40 واحد آن در روستاها و 800 واحد در شهرهای جدید و زیر 25 هزار نفر جمعیت خواهد بود.
وزیر راه و شهر سازی تصریح کرد: امید است بتوانیم با کمک بخش خصوصی تاسیسات روبنایی خوبی را در بخش مسکن مهر و به روز شدن آن  تا سال 92 داشته باشیم.
وی در پایان عنوان کرد: این پروژه‌ها سبب تحکیم بنیان خانواده و حفظ مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی خانواده خواهد شد.
انتهای پیام/ج10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول