اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشگین‌شهر:

شرکت‌های حفاری کننده از تخریب‌های بیجا خودداری کنند

خبرگزاری فارس: شهردار مشگین‌شهر گفت: شرکت‌های حفاری کننده از تخریب نابجای آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌ها بدون رعایت اصول مهندسی خودداری کنند.

شرکت‌های حفاری کننده از تخریب‌های بیجا خودداری کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صفر جعفرزاده بعد از ظهر امروز در سمینار شهرداران استان اردبیل اظهار داشت: برخی از شرکت‌های خدمات‌رسان بدون استفاده از ابزارهای درست و اصولی حفاری اقدام به تخریب و کنده‌کاری‌های نامربوط می‌کنند که این امر نیاز به بازسازی مجدد و آسفالت‌ریزی دوباره دارد که از توان شهرداری خارج است.
وی ضرورت ‌اختصاص اعتبار مصوب سفر رئیس جمهوری را به شهرداری‌ها یادآور شد و خاطرنشان کرد: باید در این زمینه پیگیری‌های لازم انجام شود تا ما بتوانیم در بودجه سال آینده با لحاظ کردن این اعتبار پروژه‌های جدیدی را تعریف کنیم.
این مسئول از همسو نبودن کمیته تطبیق با مصوبات شورای شهر انتقاد و اضافه کرد: این همراهی نکردن و همسو نبودن مشکلاتی را به وجود آورده است به گونه‌ای که ما به مناسبت هفته بسیج تخفیف در عوارض و پروانه دادیم ولی کمیته تطبیق با آن مخالفت کرده است.
جعفرزاده در ادامه سخنان خود به برخی اقدامات نامناسب آب و فاضلاب شهری در گردن ننهادن به جمع‌آوری و دفع فاضلاب شهری اشاره کرد و بیان داشت: این مجموعه از همکاری با شهرداری در حوزه‌های مختلف خودداری می‌کند در حالی که با تعامل این مجموعه می‌توانیم آب خام بلااستفاده را از طریق شبکه‌گذاری در فضای سبز، بلوارها و پارک‌ها استفاده کنیم و مشکلات دفع فاضلاب را نیز به حداقل برسانیم.
وی با اشاره به بدهی ادارات و دستگاه‌های اجرایی به شهرداری تصریح کرد: ما حتی آماده بودیم از این ادارات شکایت کرده و با توسل به زور مطالبات خود را بگیریم اما مسئولان استانی مهلت خواسته‌اند تا با رایزنی‌های بیشتر این مشکل با تفاهم حل شود.
‌در این جلسه تعدادی از شهرداران نیز با بیان مشکلات و معضلات حوزه کاری خود خواستار تعامل بیشتر با دستگاه‌های اجرایی، ‌اختصا‌ص صددرصد اعتبارات دولتی، پرداخت شدن مطالبات معوقه ادارات به شهرداری‌ها، استمرار نشست‌های ماهانه و فصلی مسئولان اجرایی استان با شهرداران، همکاری نزدیک اداره برق برای احداث مجموعه روشنایی در معابر شهری، توجه ویژه به شهرهای زیر 25 هزار نفر، توزیع عادلانه اعتبارات، انجام مشاوره‌ها و طرح‌های توسعه‌ای و درآمدزایی برای شهرداری، دوری از هرگونه مصلحت‌اندیشی و رودررو شدن با اعضای شورای شهر و همچنین ایجاد وحدت رویه در اقدامات مرتبط با منافع عموم مردم و ... شدند.
در این جلسه مدیر کل دفتر فنی استانداری اردبیل نیز در سخنانی از تدوین فهرست‌بهای خدمات و هزینه حفاری‌ها با یک رویه مناسب برای حل مشکلات شهرداری‌ها خبر داد.
خداوردی رحمانی از واگذاری معادن شن و ماسه به شهرداری‌ها و واگذاری آن با اولویت به شهرداران مناطق مختلف استان خبر داد و اظهار داشت: در آستانه فصل بهار شهرداران باید برنامه مدونی برای نهال‌کاری و توسعه فضای سبز داشته باشند.
انتهای پیام/ش20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول