اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 32 سال فعالیت شرکت ملی حفاری؛

3240 حلقه چاه‌ نفت و گاز در کشور حفاری شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از حفاری و تکمیل 3 هزار و240 حلقه چاه‌های نفت و گاز در مدت 32 سال فعالیت این شرکت در مناطق خشکی و دریایی کشور خبر داد.

3240 حلقه چاه‌ نفت و گاز در کشور حفاری شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از ستاد خبری نهمین نمایشگاه تخصصی صنعت حفاری، حیدر بهمنی در آستانه سی و دومین سالگرد تاسیس شرکت ملی حفاری ایران اظهار داشت: از این تعداد چاه 2 هزار و 80 حلقه در خشکی و 260 حلقه در دریا حفاری شده که 161 حلقه آن اکتشافی توصیفی بوده است.
وی متراژ حفاری در این دوره را 7 میلیون و 20 هزار متر اعلام و افزود: 340 هزار و 236 متر حفاری و حفر و تکمیل 129 حلقه چاه از ارقام پیش گفته مربوط به سال جاری است.
بهمنی با اشاره به اینکه هم اکنون این شرکت 73 دستگاه حفاری خشکی و دریایی فعال در اختیار دارد، روند توسعه ناوگان حفاری شرکت ملی حفاری را در دو سال گذشته قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: در حالی که در سال 88 در مجموع سه دستگاه حفاری به ناوگان این شرکت اضافه شد، این تعداد در دو سال گذشته (90-89) در مجموع 15 دستگاه افزایش یافت و انتظار می‌رود تا پایان سال، شمار دکل‌های حفاری شرکت به مرز 80 دستگاه برسد.
 مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران کارفرماهای داخلی عمده این شرکت را شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، فلات قاره، مدیریت اکتشاف، متن، نفت و گاز پارس برشمرد و گفت: شرکت ملی حفاری ایران در زمینه ارائه خدمات فنی و مهندسی در ایران و خاورمیانه حرف اول را می‌زند به طوری که توان ارائه تمام تخصص‌های جانبی حفاری را دارد.
بهمنی در این ارتباط به پروژه‌های حفاری 73 حلقه چاه در فازهای 9، 10، 17، 18 و 14 میدان گازی پارس با حجم قرارداد 2 میلیارد و 600 میلیون دلار اشاره داشت و گفت: در زمان حاضر حفاری 16 حلقه چاه در این فازها پایان یافته و تکمیل شده است.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: همچنین هفت فقره قرار داد (EPD) برای حفاری 71 حلقه چاه به ارزش نزدیک به 452 میلیون یورو مبادله شده که در اجرای آن تاکنون حفاری 19 حلقه چاه به اتمام رسیده است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول