اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور عشایر استان اصفهان خبر داد:

طرح گازرسانی به شهرک گل‌افشان در سال 91

خبرگزاری فارس: مدیر امور عشایر استان اصفهان گفت: طرح گاز رسانی شهرک گل‌افشان در سال 91 با همکاری شرکت گاز استان اجرایی می‌شود.

طرح گازرسانی به شهرک گل‌افشان در سال 91
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اصغر مرادی ظهر امروز در دهمین جلسه شورای عشایر استان اصفهان واقع در سالن جلسات استانداری با اشاره به گزارش عملکرد 9 ماه سال جاری مدیریت عشایر استان بیان داشت: در سال جاری بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای ساماندهی عشایر و برای طرح‌های عمرانی زیربنایی، خدمات‌رسانی، فرهنگی، مطالعات عشایری مبارزه با بحران خشکسالی در مناطق عشایری هزینه شده است.
وی با اشاره به مصوبات جلسه کنونی ادامه داد: طرح گاز‌رسانی شهرک گل‌افشان از طریق شرکت گاز استان پیگیری شده و مطابق مصوبه امروز از سال 91 اجرایی می‌شود.
مدیر امور عشایر استان اصفهان ادامه داد: با توجه به مصوبات امروز گرموک به قونجان در شهرستان سمیرم و شهرضا با تأمین اعتبار اجرایی آن و جاده در دست اقدام آن اجرایی شود.
وی با اشاره به مصوبات دیگر امروز شورای عشایر استان اظهار داشت: باید برای ذخیره روان آب‌های منطقه سمیرم برای اراضی کشاورزی عشایر و باغات، بندهای خاکی از طریق جهاد کشاورزی استان پیگیری و اجرا شود.
مرادی تصریح کرد: مسئولان باید برای تأمین شبکه برق چاه‌های کشاورزی عشایر در کانون‌های توسعه تبریکی‌خواه اقدام لازم را انجام دهند.
وی ادامه داد: بر‌اساس ماده 15 مقرر شده اعتبار مطالعاتی برای مطالعه و طراحی، طرح‌های عمرانی، آبی و خاکی در مناطق عشایری از طریق معاونت بهره‌برداری استان اصفهان تأمین شود.
مدیر امور عشایر استان اصفهان از مصوبات امروز این جلسه سخن گفت و بیان داشت: گزارش عملکرد مرتبط با صنایع دستی و گردشگری که در سال جاری انجام شده از طرف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان به استانداری و مدیریت امور عشایر استان اصفهان ارائه شود.
وی اضافه کرد: مطابق مصوبه امروز باید مجوز لازم برای ایجاد اشتغال عشایری کانون توسعه شهسوار مقدار 300 لیتر آب در ثانیه در سد قره‌قات صادر شود.
مرادی از مصوبه دیگر جلسه شورای عشایر دور دهم سخن گفت و افزود: باید مجوز لازم برای احیای مطالعات بند خاکی لای خشک فریدونشهر از طریق شرکت آب منطقه‌ای استان صادر شود.
وی اظهار داشت: برای تقسیم یارانه علوفه در جهت مقابله با بحران خشکسالی در مناطق عشایری اعتبار لازم از طریق معاونت برنامه‌ریزی استانداری اصفهان تأمین شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول