اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم:

نقشه مسیرهاى ژئوپارک جهانى قشم تدوین مى‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از تدوین نقشه مسیرهاى ژئوپارک جهانى قشم در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

نقشه مسیرهاى ژئوپارک جهانى قشم تدوین مى‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، اسفندیار حیدرى‌پور بعد از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشى با محوریت ژئوپارک جهانى قشم اظهار داشت: لزوم تهیه نقشه مسیرهاى ژئوپارک جهانى قشم به عنوان یکى از اقدامات بازاریابى استراتژیک در این زمینه محسوب مى‌شود تا گردشگرى این محدوده را فعال‌تر کند.
وى افزود: تحلیل نیازهاى اصلى گردشگران براى بازدید از ژئوپارک قشم، یکى از مهم‌ترین موضوعاتى است که باید به آن پرداخت و راهکارهاى اجرایى آن ارائه شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به تهیه لایه‌هاى اطلاعات زیربنایى برای تدوین نقشه مسیرهاى گردشگرى ژئوپارک بیان کرد: تهیه نقشه‌هاى راه، پراکندگى جمعیت، پراکندگى حیات وحش و یا سایر نقشه‌هاى موضوعى در خصوص ژئوپارک قشم به دو زبان فارسى و انگلیسى یکى از مهم‌ترین موضوعات در بحث مدیریت ژئوپارک قشم محسوب مى‌شود که در این زمینه اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.
وى ایجاد برنامه و چارچوب مدیریتى با استفاده از ابزار و سیستم‌هاى اطلاعات جغرافیایى را به عنوان یکى از پیش نیازهاى موفقیت ژئوپارک قشم ذکر کرد و افزود: این محدوده در قشم، با تعامل عوامل مختلف زیستى و محیطى، تنوع بسیار زیادى را ایجاد کرده که با آنالیز کردن این اطلاعات و تولید نقشه‌هاى موضوعى، دسترسى به ژئوپارک در هر زمانى به سهولت انجام مى‌شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جاذبه‌هاى طبیعى ژئوپارک قشم براى مردم این جزیره و گردشگران بسیار ارزشمند است و اطلاعات دقیق از این محدوده، در حفاظت بهتر منابع و محیط زیست این منطقه بسیار تاثیرگذار است.
نشست هم‌اندیشى، ژئوپارک جهانى قشم با حضور مدیرعامل منطقه آزاد قشم و جمعى از کارشناسان زبده حوزه محیط زیست کشور و جزیره قشم، با هدف ارائه راهکار و برنامه‌هاى مهم در حفظ ژئوپارک برگزار شد.
انتهای پیام/آ20/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول