اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

راه‌اندازى مرکز سرمایه‌گذارى در منطقه آزاد قشم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در کنفرانس رادیو تلویزیونی با حضور 40 تن از خبرنگاران و عکاسان رسانه‌هاى مختلف داخلى و خارجى، از راه‌اندازى مرکز سرمایه‌گذارى در قشم خبر داد.

راه‌اندازى مرکز سرمایه‌گذارى در منطقه آزاد قشم
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، اسفندیار حیدرى‌پور در این ارتباط گفت: دفتر مرکز سرمایه‌گذارى در ساختمان مرکزى سازمان منطقه آزاد قشم با هدف جذب بیشتر سرمایه‌گذاران داخلى و خارجى در راستاى توسعه فعالیت‌هاى سرمایه‌گذارى و افزایش اشتغال در این منطقه ایجاد شده است.
وى افزود: تسریع در امور خدماتى، کاهش زمان ثبت شرکت‌ها، ارائه بسته‌هاى تشویقى و آگاهى بخشیدن به سرمایه‌گذاران از معافیت 20 ساله مالیاتى، بخشى از اهداف مهم راه‌اندازى مرکز سرمایه‌گذارى در منطقه آزاد قشم محسوب مى‌شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با راه‌اندازى این مرکز اعطاى مجوزهاى سرمایه‌گذارى در قشم ظرف 48 ساعت با تجمیع بخش‌هاى مختلف تصمیم‌گیرى انجام و در آینده نیز این زمان به 24 ساعت کاهش خواهد یافت.
وى در پاسخ به سؤالی در زمینه فعال‌سازى سایت سوخت‌رسانى به کشتى‌هاى عبورى در خلیج‌فارس گفت: با نصب مخازن مربوط به سایت سوخت‌رسانى بندر سلخ در منطقه آزاد قشم، این سایت از شرایط 95 درصدى سوخت‌رسانى به کشتى‌هاى عبورى در خلیج‌فارس برخوردار خواهد شد.
حیدرى‌پور قوانین سرمایه‌گذارى ویژه سرمایه‌گذاران خارجى در منطقه آزاد قشم را بسیار مناسب توصیف و اظهار داشت: سرمایه‌گذاران خارجى بدون مشارکت با شرکاى ایرانى مى‌توانند در بخش‌هاى مختلف سرمایه‌گذارى منطقه آزاد قشم فعالیت کنند.
وى از توسعه بخش گردشگرى با صدور شش مجوز ساخت هتل پنج ستاره در قشم به عنوان بخش دیگرى از برنامه‌هاى این سازمان نام برد و سرمایه‌گذارى بخش خصوصى در این زمینه را با توجه به پتانسیل‌هاى بالاى گردشگرى در این منطقه بسیار مقرون به صرفه دانست.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به وجود ذخایر عظیم نفت و گاز در قشم تصریح کرد: قشم طى چند سال آینده به قطب تاثیرگذار اقتصادى کشور در زمینه نفت و گاز تبدیل خواهد شد.
حیدرى‌پور در پایان این نشست توجه به عملیات اجرایى پروژه عظیم پل خلیج‌فارس و طرح جامع ارتباطى خلیج‌فارس در قشم را یکى از اهداف کارى سازمان منطقه آزاد قشم برشمرد و اظهار داشت: با راه‌اندازى پل خلیج‌فارس و اتصال ریلى و جاده‌اى قشم به سرزمین اصلى، فصل نوینى از فعالیت‌هاى کلان اقتصادى در این منطقه رقم خواهد خورد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول