اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف توانمندسازی دختران روستایی

طرح رحمت در چهارمحال و بختیاری اجرا می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با گرامیداشت دهه فجر طرح رحمت یا آموزش و توانمند سازی دختران روستا با آموزش‌های فنی مهارت‌های زندگی در این استان اجرا می‎شود.

طرح رحمت در چهارمحال و بختیاری اجرا می‎شود
نورالله سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: باتوجه به ضرورت گرامیداشت ایام الله دهه فجر برنامه‌ریزی، سازماندهی، نظارت و هماهنگی در امر برگزاری مراسم ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و فراهم سازی زمینه مشارکت، حضور و نقش‌آفرینی اقشار مختلف مردم در برگزاری هر چه بهتر مراسم در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: ما باید تلاش کنیم تا جوانان با ماهیت انقلاب اسلامی آشنا شوند و بدانند که انقلاب اسلامی چگونه آغاز و چگونه ادامه پیدا کرده است.
سعیدی با بیان اینکه گرامیداشت مناسبت‌های ویژه و برگزاری مراسم از جمله شاخصه‌های مهم قدرت یک جامعه و از عوامل استحکام وحدت ملی و انسجام اجتماعی به حساب می‌آید، گفت: به تعبیری دیگر یکی از رموز بقاء جامعه حفظ ارزش‌ها، سنت‌ها، تاریخ و تمدن آن جامعه است و مراسم و گرامیداشت از زمره مهم‌ترین و مؤثرترین ابزارهای نیل به این هدف است.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم علاوه بر اینکه تبلور وحدت کلمه است و نمایش قدرت و ظرفیت‌های موجود‌، ‌آموزش و انتقال ارزش‌ها به نسل‌های بعدی و ترغیب آنان برای انجام رفتارهای مطلوب مورد نظر را نیز به همراه دارد.
وی ادامه  داد: برگزاری مراسم و شیوه‌های طراحی و اجرای مناسب آن مقوله‌ای است که نیازمند مدیریتی قوی و کار آمد همراه با دقت نظر، ظرافت، ‌توجه به شرایط و اقتضائات روز و فراغ بال است. 
سعیدی تصریح کرد: بدیهی است کوچک‌ترین خطا و غفلت موجب لطمات بزرگ به پیکره آرمان‌های مورد نظر و اهداف پیش‌بینی شده خواهد شد.
وی با بیان اینکه رعایت این امور و بسترسازی برای تحقق آن به‌ویژه در مناسبت‌های برجسته‌ای مانند دهه مبارک فجر بسیار ضروری است، گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، دهه فجر با عظمت هرچه تمام‌تر باید برگزار شود و یاد‌آور شدند؛ این مراسم با هیجان‌های عاطفی صحیح، باطراوت و تازه شود.
سعیدی در ادامه با اشاره به برنامه‌های تدوین شده به مناسبت گرامیداشت دهه فجر در امور بانوان این اداره‌کل، گفت: برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت استرس، شرکت در دوره آموزشی توانمند سازی مشاورین امور بانوان، همکاری و شرکت بانوان اداره کل در برگزاری همایش زنان مهدوی در دهه مبارک فجر و همزمان با آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) از مهم‌ترین این برنامه‌ها به‌‎شمار می‎رود.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برگزاری ویژه برنامه جشن انقلاب با حضور تمامی زنان جامعه هدف اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و مراکز  شهرستانی، برگزاری اردوی تفریحی جشنواره شهر برفی برای کارکنان زن، بازدید از موزه‌ها و آثار تاریخی استان، بازدید از کارگاه‌های تولیدی و تشویق  زنان کارآفرین، برگزاری مسابقات فرهنگی، مذهبی و ورزشی از دیگر این برنامه‌ها به‎شمار می‏رود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول