اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل صنایع و معادن آذربایجان شرقی خبر داد

افتتاح 60 واحد تولیدی صنعتی در دهه فجر امسال/ ایجاد 13 هزار شغل جدید

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل صنایع و معادن آذربایجان شرقی از افتتاح 60 واحد تولیدی صنعتی در دهه فجر امسال خبر داد.

افتتاح 60 واحد تولیدی صنعتی در دهه فجر امسال/ ایجاد 13 هزار شغل جدید
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز ، محمدعلی عسگری امشب در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: این تعداد واحد صنعتی در هفت رشته صنعتی با سرمایه‌گذاری 567 میلیارد تومانی بخش خصوصی افتتاح می‌شود.
وی اظهار داشت: این تعداد کارخانه شامل 13 واحد محصولات شیمیایی، سه واحد نساجی، شش واحد ماشین‌سازی و نیرو محرکه، هشت واحد فلزی، چهار واحد کانی غیر فلزی، دو واحد سلولزی و 23 واحد غذایی است.
سرپرست اداره کل صنایع و معادن استان ظرفیت اشتغالزایی این طرح‌ها را چهار هزار و 653 واحد اعلام کرد.

ایجاد اشتغال 13 هزار شغل جدید
عسگری همچنین در خصوص تعهد سازمان متبوع خود برای ایجاد اشتغال در استان گفت: تعهد صنایع و معادن استان 16 هزار نفر است که تاکنون با  تحقق 13 هزار و 382 شغل، 83 درصد تعهدات عملی شده و تا پایان دی ماه همه این تعهدات محقق می‌شود و ان شاء الله بعد از آن اشتغالزایی ما رشد خواهد داشت.
وی همچنین افزود: از ابتدای سال تاکنون 449 واحد بهره‌برداری برای واحدهای صنعتی در استان صادر شده است که با این تعداد پروانه صادره برای چهار هزار و 400 نفر شغل ایجاد شده است.
عسگری با تاکید بر اجرای برنامه‌های منظم افتتاح واحدهای صنعتی توسط استاندار در استان روزهای سه شنبه را برای همکاران خود یکی از روزهای ارزشمند هفته دانست و اظهار داشت: بهره‌برداری از  چندین واحد تولیدی در این روز از هفته همیشه نوید بخش ادامه چرخش چرخ صنعت در کشورمان بوده که با وجود فشارهای خارجی نشانگر وجود حیات برای صنعت کشور است.
وی همچنین به موانع موجود برای توسعه صنعتی و اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: رفع موانع تولید و اشتغال، کاهش دادن ریسک سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران خصوصی، آزادسازی اقتصادی و گسترش خدمات و کالا و برخی موارد دیگر می‌‌تواند موجب رشد و شکوفایی صنعت استان شود.
سرپرست اداره کل صنایع و معادن استان همچنین به اهداف این اداره کل در آینده اشاره کرد و گفت: توسعه صنعتی و معدنی استان طبق مزیت‌های منطقه‌ای، افزایش سرمایه‌گذاری و هدایت سرمایه به سمت تولید، جذب سرمایه‌گذاران خارجی، نوسازی ماشین آلات تولیدی استان و توانمندسازی تکنولوژی آنها، ارتباط صنایع با هم از طریق انجمن‌های یازده‌گانه تخصصی و اتصال زنجیره تولید به همدیگر، تلاش برای کشف معادن جدید و هدایت آن به سمت بهره‌برداری و جذب حقوق دولتی و کسب رضایت ارباب رجوع و صاحبان صنایع از اهداف ما در این مجموعه است.
عسگری تلاش همکاران خود در ارتقای جایگاه صنعتی استان را ستود و افزود: همه مجموعه تلاش دارند تا با کارنامه ای درخشان این اداره کل را به سمت ادغام با اداره کل بازرگانی استان پیش ببرند.
انتهای پیام/ش20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول