اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اداره‌ کل کتابخانه‌های معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه:

کتابخانه‌های دیجیتال حوزوی راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول اداره‌ کل کتابخانه‌های معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه گفت: اداره‌ کل کتابخانه‌های حوزوی تأسیس کتابخانه‌های دیجیتال حوزوی را به منظور دسترسی سریع و دقیق طلاب به منابع اسلامی در دستور کار خود قرار داده است.

کتابخانه‌های دیجیتال حوزوی راه‌اندازی می‌شود
حجت‌الاسلام غلام‌علی نائیجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وجود 400 کتابخانه حوزوی در سراسر کشور، ابراز داشت: بخشی از این کتابخانه‌ها در مدارس علمیه قرار دارند و بخش دیگر نیز کتابخانه‌های استانی هستند.
وی ادامه داد: این کتابخانه‌ها که با همت حوزه‌های علمیه تجهیز شده‌اند، منابع مورد نیاز طلاب را برای تحقیق و پژوهش در موضوعات درسی خود و مسائل مورد نیاز در جریان اعزام برای تبلیغ گردآوری کرده است.
مسئول اداره‌ کل کتابخانه‌های معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه اظهار کرد: این کتابخانه‌ها دارای بخش‌های عمومی و مرجع هستند که بخش مرجع به منظور پاسخگویی به نیازهای پژوهشی طلاب همه روزه صبح تا بعد از ظهر در حال خدمت‌رسانی به طلاب است.
وی با بیان اینکه یکی ازشیوه‌های بازیابی سریع اطلاعات نمایه سازی است، گفت: این کار در حال حاضر در کتابخانه‌های تخصصی حوزه‌های علمیه در حال انجام است که محتوای کتاب در قالب کلید واژه‌های آدرس‌دار معرفی می‌شود.
نائیجی خاطر نشان کرد: به منظور تجهیز کتابخانه‌های حوزوی به روش‌های مدرن جستجوی کتاب، 100 کتابخانه از 400 کتابخانه حوزوی کشور به سیستم جستجوی الکترونیک مجهز شده‌اند.
وی افزود: از دیگر اقدامات انجام شده در کتابخانه‌های حوزوی تهیه نرم‌افزارهای مربوط به دسترسی سریع به مقالات علمی پژوهشی و پایان‌نامه‌های طلاب است که سبب تسریع در امر پژوهش و به روزرسانی معلومات طلاب می‌شود.
مسئول اداره‌ کل کتابخانه‌های معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه گفت: اداره‌ کل کتابخانه‌های حوزوی همچنین تأسیس کتابخانه‌های دیجیتال حوزوی را به منظور دسترسی سریع و دقیق طلاب به منابع اسلامی در دستور کار خود قرار داده است.
وی با اشاره به ضرورت تجهیز کتابخانه‌های حوزوی به منابع ناب اسلامی و پژوهش‌های جدید، عنوان داشت: از تمام مراکز علمی حوزوی و علما و فضلای حوزه‌های علمیه تقاضا داریم در صورت دسترسی به منابع کمیاب یا انجام پژوهش و تألیفات جدید در متون دینی با هماهنگی اداره‌ کل کتابخانه‌های حوزوی طلاب از این علوم بهره‌مند شوند.
نائیجی اضافه کرد: خیرینی که درصدد انجام اعمال خداپسندانه هستند نیز می‌توانند با همکاری با این مرکز در راه اعتلای علوم اهل‌بیت(ع) از طریق کمک به ساخت و تجهیز کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه اقدام کنند.
انتهای پیام/خ20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول