اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار/ فضائلی در تشریح پشت پرده حوادث پس از انتخابات:

ادعای تقلب مقدمه مقابله با اصل نظام بود / پیوند جریان فتنه با استکبار در حوادث سال 8‌8

خبرگزاری فارس: عضو شورای فرهنگ عمومی‌ با بیان اینکه حرکت 9 دی جریان فتنه را به ایستگاه آخر کشاند، گفت: پس از انتخابات، تصور اذهان خارج بر قانون‌ستیزی مردم بود که مقابله با این تفکر غلط حضور وسیع مردم را می‌طلبید و حماسه 9 دی عامل رد این شائبه شد.

ادعای تقلب مقدمه مقابله با اصل نظام بود / پیوند جریان فتنه با استکبار در حوادث سال 8‌8
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مهدی فضائلی در بزرگداشت حماسه 9 دی در همدان با مروری به وقایع سال 88 و علل وقوع حماسه بزرگ مردمی اظهار کرد: سال 88 ایران اسلامی به مانند دوره‌های دیگری که در زمینه‌ها و موضوعات مختلفی تجربه کرده بود شاهد برگزاری انتخاباتی با مشارکت بالای مردم بود.
وی با بیان اینکه فرآیند انتخابات دهم ریاست جمهوری به مانند دیگر انتخابات کشور طی شده بود، ادامه داد: تعداد 30 انتخابات تا این دوره در کشور برگزار شده بود که در همه آنها به طور طبیعی فرد و یا افرادی با احراز اکثریت آرا، در رقابت انتخاباتی پیروز و برخی دیگر نیز در عرصه رقابت رأی لازم را به دست نیاورده بودند که انتخابات دهم ریاست جمهوری نیز از این امر مستثنی نبود.

*ادعای تقلب در انتخابات مقدمه مقابله با اصل نظام بود
عضو شورای ‌فرهنگ عمومی به ادعای برخی کاندیداها مبنی بر تقلب در انتخابات دهم پرداخت و افزود: به تبع همین ادعا شاهد شکل‌گیری حوادثی در درون کشور بودیم که البته در این میان عده‌ای این حوادث را صرفاً اعتراض به نتیجه انتخابات و در قالب رقابت انتخاباتی می‌دیدند در حالی که این طور نبود.
وی تأکید کرد: وقوع برخی حوادث خاص پس از انتخابات، ساختارشکنی برخی افراد، دفاع کاندیداهای شکست‌خورده از آنها و مسائلی از این دست زمینه را برای تشخیص شرایط فراهم آورد به طوری که مشخص شد موضوعی فراتر از انتخابات و ادعای تقلب در میان است.

*عمق فتنه برخی خواص را نیز با خود برد
فضائلی به نقش خواص در جامعه پرداخت و ادامه داد: متأسفانه برخی از خواص نیز دچار اشتباه شده و تصور می‌کردند که موضوع بر سر اعتراض به نتیجه انتخابات است در صورتی که انتظاری که از آنها به عنوان خواص جامعه می‌رفت بیشتر از مردم عادی بود و باید زودتر به عمق مسئله پی می‌بردند.

*ساختارشکنی جریان فتنه در 13 آبان، روز قدس، روز دانشجو و عاشورا
وی با اشاره به برخی اتفاقات در روز قدس، روز دانشجو و 13 آبان 88 گفت: مبارزه با اسرائیل و بزرگداشت آرمان قدس شریف یکی از مسائل راهبردی انقلاب اسلامی است که متأسفانه برخی عناصر خودفروخته در این روز با حرکات حریم‌شکنانه خود ضمن بی‌حرمتی به ماه مبارک رمضان و روزه‌خواری علنی، شعار "نه لبنان نه غزه" را سر دادند و با این اقدام خود موجبات شادی و خوشحالی استکبار به ویژه اسرائیل را فراهم آوردند.

*جریان فتنه مخالف جهت‌گیری‌های اساسی نظام حرکت می‌کرد
این تحلیل‌گر مسائل سیاسی حادثه دوم بی‌حرمتی را مربوط به وقایع روز 13 آبان دانست و افزود: روز 13 آبان یادآور تجاوزگری‌های آمریکا و انگلیس است ولی این افراد ضمن مخالفت با جهت‌گیری‌های اساسی نظام، به جای شعار "مرگ بر آمریکا" شعار "مرگ بر چین و مرگ بر روسیه" را سر دادند.
به گفته وی در روز دانشجو نیز شاهد جسارت به تصویر امام راحل(ره) و بی‌حرمتی به ایشان از سوی معاندان و مخالفان نظامی اسلامی بودیم که متأسفانه برخی از خواص به جای اعتراض این قضیه، رسانه ملی را به دلیل انعکاس آن محکوم کردند.
فضائلی در بخش دیگری از سخنانش به اتفاقاتی که پس از این حوادث در بدنه جامعه و بین مردم در حال وقوع بود، پرداخت و ادامه داد: یکی از این اتفاقات ریزش هواداران کاندیداهای مدعی وقوع تقلب بود چرا که با مشاهده این حوادث و حمایت آنان از این مسائل، حامیان آنها نیز متوجه دروغ بودن سخنان آنها مبنی بر دفاع از ارزش‌های انقلاب و ادامه مسیر در خط امام و رهبری شدند.
به گفته وی این حوادث و اتفاقات هر روز انزجار و فشار روانی مردم جامعه را بیشتر می‌کرد به طوری که همه منتظر اتمام هر چه سریعتر این مسائل و ساختارشکنی‌ها بودند.

*حادثه عاشورای 88 بغض خفته مردم را ترکاند
مدیرعامل انتشارات سروش با اشاره به اینکه حادثه عاشورای 88 و بی‌حرمتی معاندان و مخالفان با مجلس امام حسین(ع) بغض خفته مردم را ترکاند، تأکید کرد: در این روز حادثه عجیبی رخ داد که برخی از آنها از سوی صداوسیما و مطبوعات به مردم گزارش داده شد ولی آن همه واقعه روز عاشورا نبود.
وی با بیان اینکه هیچ یک از تصاویر گرفته شده از بی‌حرمتی این روز حرفه‌ای نبود، گفت: از آن جا که کسی تصور وقوع چنین اعمال قبیحانه‌ای را در روز عاشورا نداشت، هیچ خبرنگاری آمادگی قبلی برای ثبت و ضبط این صحنه‌ها را تدارک ندیده بود.

*در روز عاشورا پیوند جریان فتنه با استکبار مشهود شد
فضائلی ابراز کرد: با نگاهی گذرا به توصیه‌ها و مصاحبه‌های انجام شده در رسانه‌های بیگانه در شب عاشورا مبنی بر اینکه تهران در روز عاشورا شاهد اتفاقات جدید و شعارهایی علیه ولی فقیه خواهد بود، نشان از پیوند این افراد با حامیان خارجی‌شان داشت.
وی با بیان اینکه در روز عاشورا در برخی نقاط تهران چادر از سر خانم‌های محجبه کشیدند، افزود: ضرب و جرح افراد دارای تیپ مذهبی، سنگباران کردن نمازگزاران در ظهر عاشورا، به آتش کشیدن خیمه‌ها و تخریب اموال، هلهله و شادی در روز عزای شیعیان، همه و همه نشان از ناسازگاری و جنگ آنها با اسلام و اصل ولایت فقیه بود.

*حرکت مردم در 9 دی سازمان‌دهی شده نبود
عضو شورای ‌فرهنگ‌ عمومی در ادامه با اشاره به اینکه حرکت مردم در نهم دی ماه برای دفاع از اسلام و ارزش‌های آن حرکتی کاملاً مردمی بود، ابراز کرد: در ماهیت این حرکت نیز نشانی از بحث‌های انتخاباتی نبود بلکه مردم با سر دادن شعارهای عاشورایی، دفاع از ولی فقیه و پیوند مردم با نظام حمایت همه‌جانبه خود از انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن را فریاد زدند.

*شعار علیه عوامل پشت پرده فتنه در 9 دی
وی انزجار از فتنه‌گران و دست‌های پشت پرده را از دیگر موارد شاخص حرکت مردم در نهم دی دانست و افزود: شعارهایی که مردم بدون ملاحظات و به صورت صریح و آشکار در مورد برخی افراد بر زبان جاری می‌ساختند نیز نشان از شناخت آنها از شرایط و سران فتنه داشت.

*حضور آگاهانه مردم فتنه را به ایستگاه آخر کشاند
فضائلی با بیان اینکه حضور آگاهانه مردم در صحنه، جریان فتنه را به ایستگاه آخر کشاند، بیان داشت: باید به این نکته توجه داشت که دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور جریان فتنه را کنترل می‌کردند ولی آن را به ایستگاه آخر نبردند البته این امر به معنای عدم توانایی این نهادها نبود بلکه نظام با تدبیر خود قصد خاتمه این جریان با استفاده از سرکوب و اعمال فشار را نداشت و فقط در مواقع ضرورت از کنترل‌های امنیتی و اطلاعاتی بهره گرفته می‌شد.

*9 دی تمام معادلات دشمن را بر هم زد
وی گفت: در جریان پس از انتخابات چنین ادعایی در میان اذهان خارجی شکل گرفته بود که این قانون‌گریزی و قانون‌ستیزی از سوی مردم ایجاد شده است که مقابله با این تفکر اشتباه یک حضور وسیع و آگاهانه از سوی مردم را می‌طلبید که ملت بزرگ ایران در روز نهم دی ماه با خلق این حرکت تمام معادلات فکری دشمنان را بر هم زدند.

*تجهیز امکانات از سوی دشمن برای مقابله با نظام
این تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه سخنانش با اشاره به فعالیت همه‌جانبه دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی تأکید کرد: استکبار جهانی از یک سو با پیشرفت‌های روزافزون نظام و از سوی دیگر با مشاهده الهام‌بخش بودن آن برای دیگر کشورها، در پی مواجهه جدی با نظام است.

*برگزاری نشست اپوزیسیون خارج در لندن برای بررسی راهکار مواجهه با نظام
وی با اشاره به نزدیک بودن انتخابات مجلس گفت: مخالفان نظام از مدت‌ها قبل حرکت‌های رسانه‌ای خود را علیه نظام و بحث انتخابات شروع کرده‌اند و در این میان قرار است قبل از انتخابات، اپوزسیون خارج از کشور در لندن نشستی را در ارتباط با چگونگی مقابله با نظام و بهره‌گیری از انتخابات برگزار کنند.

*حرکت بر مدار دین و رهبری عامل موفقیت ایران
فضائلی در پایان سخنانش مهمترین راه مقابله با فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان را حرکت بر مدار دین و دفاع از ولی فقیه خواند و افزود: حضور آگاهانه و بهنگام در صحنه برای دفاع از ارزش‌ها و اصول انقلاب مانع از پیشبرد اهداف دشمنان می‌شود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول