اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خبر داد

سند دار شدن 90 درصد اراضی ملی در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از اخذ سند برای 90 درصد اراضی ملی استان خبر داد.

سند دار شدن 90 درصد اراضی ملی در زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، قدرت سعادتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران تخصیص زمین برای توسعه باغات شهرستان ماهنشان را از برنامه‌های مهم سال‌جاری عنوان کرد و اظهار داشت: در 9 ماهه گذشته سه هزار و 650 هکتار از اراضی ماهنشان برای توسعه باغات در نظر گرفته شده است که از این میزان دو هزار و 500 هکتار تا کنون توسعه یافته است.
وی با اشاره به اینکه برای اختصاص 15 هزار هکتار از اراضی شهرستان ماهنشان برای توسعه باغات برنامه‌ریزی شده است، افزود: توسعه باغات این شهرستان زمینه اشتغال و تولید محصولات باغی را به وجود می‌آورد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج برابر افزایش یافته است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه تا کنون برای 18 پلاک با 110 هزار هکتار سند اخذ نشده است، تصریح کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با اداره کل اوقاف و امور خیریه در خصوص پلاک‌های بدون سند منعقد شده است، برای این اراضی سند زده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برای 50 درصد معادل 54 هزار هکتار تاکنون سند اخذ شده است، یادآور شد: سند 30 پلاک در زنجان، چهار پلاک در خدابنده و 11 پلاک در شهرستان ماهنشان حل شده است.
سعادتی از اخذ سند برای 10 هزار و 500 هکتار از اراضی ملی زنجان خبر داد و تصریح کرد: در 90 هکتار از اراضی استان رفع تصرف صورت گرفته است.
وی توقیف 98 دستگاه ماشین‌آلات تخریب و قلع و قمع 12 ساختمان و بنا با مساحت 60 هکتار را از دیگر برنامه‌های اجرا شده از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برشمرد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از اطفای 37 مورد حریق در 437 هکتار از اراضی استان خبر داد و بیان داشت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه در سال جاری 4 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری در نظر گرفته شده است، افزود: پنج دستگاه برای پخش سیلاب خریداری شده که برای نگهداری و ذخیره سازی آب از این دستگاه‌ها استفاده می‌شود.
سعادتی با بیان اینکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آمادگی لازم را برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری دارد، افزود: در صورت تامین اعتبار برنامه‌های مختلف آبخیزداری در استان اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه توجه به حوزه آبخیزداری از 30 سال پیش آغاز شده است، افزود: بیش از 20 درصد اراضی استان زیر پوشش طرح‌های آبخیزداری قرار گرفته است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه عملیات آبخیزداری سد تهم در استان زنجان پایان یافته است، بیان داشت: در صورت تامین اعتبار مابقی پروژه‌های آبخیزداری در استان اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه باید برای هر 10 هزار هکتار یک نفر حافظ منابع طبیعی باشد، یادآور شد: طبق این استاندارد استان زنجان باید 120 نفر برای حفاظت از منابع طبیعی داشته باشد که در حال حاضر تنها 24 نفر در این حوزه فعالیت می‌کنند.
سعادتی از اخذ سند برای 90 درصد اراضی ملی استان خبر داد و تصریح کرد: با اخذ پلاک‌های اوقافی 99 درصد اراضی استان سند دار می‌شوند.
وی کاشت درخت صنوبر را از برنامه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برشمرد و یادآور شد: استان زنجان ظرفیت‌های لازم را برای کاشت صنوبر دارد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خاطرنشان کرد: تا کنون در 17 هزار هکتار از اراضی استان، صنوبر کاری صورت گرفته است که برنامه‌ریزی برای ادامه کاشت صنوبر در زنجان وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: هر ساله نزدیک به یک میلیون اصل نهال صنوبر تامین، توزیع و غرس می‌شود.
وی افزود: در سال‌جاری نیز برای کاشت درخت صنوبر در استان برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.
سعادتی تصریح کرد: در 15 هزار هکتار از زمین‌های استان کاشت صنوبر در نظر گرفته شده که در سال‌های مختلف انجام می‌شود.
وی با اشاره به ظرفیت‌های استان زنجان برای کاشت صنوبر متذکر شد: در حال حاضر در شهرستان‌های خرم‌دره، ابهر و زنجان صنوبر کاری انجام می‌شود.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از ایجاد اشتغال پایدار برای 8 هزار نفر با کاشت درختان صنوبر در استان خبر داد و افزود: نتیجه ایجاد اشتغال برای 8 هزار نفر تولید بیش از 246 هزار متر مربع چوب است.
وی با بیان اینکه 6 هزار و 400 هکتار در شهرستان زنجان به درخت صنوبر اختصاص یافته است، افزود: این رقم در شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره 5 هزار و 670 هکتار است.
سعادتی از اختصاص یک‌ هزار و 600 هکتار در شهرستان ماهنشان به کشت صنوبر خبر داد و یادآور شد: این میزان در مقایسه با زمین‌های قابل کشت شهرستان مطلوب است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول