اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد:

نبود آیین‌نامه اجرایی عامل اجرا نشدن قانون نیم ساعت پارک رایگان است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ارتباط با اجرایی نشدن قانون نیم ساعت پارک رایگان حاشیه‌ای در سطح خیابان‌های شهر مشهد گفت: نبود آیین‌نامه اجرایی عامل اجرا نشدن قانون نیم ساعت پارک رایگان است.

نبود آیین‌نامه اجرایی عامل اجرا نشدن قانون نیم ساعت پارک رایگان است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباس شیرمحمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قانون راهنمایی و ‌رانندگی مربوط به نیم ساعت پارک رایگان اجرای آن منوط به ارسال آیین‌نامه است که اساس این آیین‌نامه هنوز ارسال نشده است.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در‌ پاسخ به این سوال که آیا نبود آیین‌نامه اجرایی می‌تواند دلیلی در اجرا نشدن این قانون باشد، افزود: این نخستین قانونی نیست که تصویب شده است اما آیین‌نامه آن ارسال نشده است، تعداد زیادی از قوانین هستند که با گذشت چند سال هنوز آیین‌نامه اجرای آنها ارسال نشده است.
شیر‌محمدی در ادامه به یکی از این قوانین به عنوان مصداق و نمونه اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال قانون ایجاد تونل انرژی از جمله این قوانین است که در سال 78 به تصویب رسید.
وی ادامه داد: با‌ این وجود آیین‌نامه این قانون در حدود 11 سال بعد ارسال شد و در این میان در کدام یک از شهرهایی که باید در آنها تونل انرژی ایجاد می‌شد در این مدت زمان اجرایی شده است.

*ارسال متن  شکوائیه شهرداری مشهد به دیوان عدالت اداری برای ابطال مصوبه هیئت دولت

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در ارتباط با تهیه و ارسال شکایت شهرداری مشهد برای ابطال مصوبه هیئت دولت به دیوان عدالت اداری افزود: در حال حاضر این متن در بخش حقوقی و پارلمانی شهرداری مشهد در حال پیگیری و تهیه است.
وی در ارتباط با اینکه این متن شکایت ظرف مدت چه زمانی برای دیوان عدالت اداری ارسال می‌شود، اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تهیه این متن از سوی بخش حقوقی شهرداری مشهد امیدوار هستیم تا پایان ماه جاری این متن به دیوان عدالت اداری ارسال شود.

*امامان محترم جمعه طرقبه و شاندیز در موضع ورود به مسائل مشهد نیستند
وی همچنین در پاسخ به این سوال که امامان جمعه شهرستان‌های طرقبه و شاندیز در ارتباط با حریم مشهد اظهار‌نظرهایی کرده‌اند، افزود: فکر نمی‌کنم که امام محترم طرقبه و شاندیز در موضعی باشند که نسبت به این مسائل اظهارنظر و ورود پیدا کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه و با اشاره مصاحبه‌هایی که امام‌جمعه طرقبه و شاندیز در ارتباط با حریم مشهد انجام داده‌اند افزود: در این راستا نیز ترتیب مصاحبه‌ای برای پاسخ به این موضوع داده می‌شود.

*واگذاری زمین 50هکتاری مصوبه هیئت دولت در سفرهای استانی
وی در ادامه و در ارتباط با مصوبات هیئت دولت در حوزه شهری و شهرداری مشهد، افزود: در سفرهای هیئت دولت به مشهد و در حوزه بافت‌های فرسوده شهر مصوب شد که زمینی به وسعت 50 هکتار واگذار شود.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با‌‌‌ اشاره به این که در حال حاضر این زمین به مسکن و شهرسازی استان واگذار شده است، اظهارداشت: در جلسه‌ای که در استانداری داشته‌ایم این موضوع مطرح شد که زمین به شهرداری مشهد واگذار شود.
وی ادامه داد: اگر زمین به شهرداری مشهد واگذار شود مشکل بافت‌های فرسوده شهر با سرعت بیشتری اجرا می‌شود چرا که در این راستا ساختمان‌هایی که حکم قلع برای آنان صادر می‌شود به صورت تن‌خواه شهرداری می‌تواند نسبت به جایگزینی این ساختمان‌ها اقدام کند.
شیرمحمدی در ارتباط با اعتبارات حوزه قطار شهری افزود: در این راستا نیز تاکنون اعتباراتی که در حدود 60 درصد اعتبارات در نظر گرفته شده برای قطار شهری مشهد است، اختصاص داده شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد همچنین واگذاری بخشی از اتوبوس‌های در نظر گرفته شده برای شهر مشهد را از دیگر موارد اجرا شده در حوزه مصوبات سفر هیئت دولت به استان و مشهد عنوان کرد.
انتهای پیام/م10/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول