اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

طبق مصوبه مجلس صورت گرفت

الزام شهرداری‌ها ‌به اجاره دادن مکان‌های مناسب برای عرضه کالاهای ایرانی

خبرگزاری فارس: مجلس شهرداری‌ها را موظف کرد به منظور بالا بردن امکان دسترسی به بازار مصرف، با استفاده از زمین‌های متعلق به خود و وزارت راه و شهرسازی مکان‌های مناسبی برای عرضه کالاهای تولید داخل به متقاضیان اجاره دهد.

الزام شهرداری‌ها ‌به اجاره دادن مکان‌های مناسب برای عرضه کالاهای ایرانی
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) و در ادامه رسیدگی به مواد مراعا مانده طرح بهبود مستمر محیط کسب و کار، مواد 15 و 17 این طرح را بررسی کرده و به تصویب رساندند.

مجلس در ماده 15 همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با محیط کسب و کار همچنین سازمان‌ها و ادارات کل آنها در مراکز استان‌ها را موظف کرد به سؤالات نمایندگان تشکل‌‌ها و فعالان اقتصادی پاسخ دهند و مطالبات و شکایات آنان را بررسی کنند.

وکلای ملت با 141 رای موافق، 7 رای مخالف و 4 رای ممتنع از 210 نماینده حاضر در صحن علنی، این ماده را به تصویب رساندند.

بهارستان نشینان در ماده 17 نیز شهرداری‌ها را موظف کردند به منظور بالا بردن امکان دسترسی تولید کنندگان کوچک و متوسط ایرانی به بازار مصرف و ایجاد امنیت برای فروشندگان کم سرمایه با استفاده از زمینه‌های به خود و وزارت راه و شهر‌سازی، مکان‌های مناسبی برای عرضه کالاها تولید داخل آماده کنند و بر مبنای قیمت تمام شده به صورت روزانه هفتگی و ماهانه به متقاضیان عرضه کالاهای ایرانی اجاره دهند.

به موجب مصوبه مجلسی‌ها، آئین‌نامه اجرایی این ماده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور و نمایندگان شورای‌عالی استان‌ها و شورای اصناف کشور تهیه می‌شود و پس از تصویب هیئت وزیران به شهرداری‌های سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

نمایندگان ملت با 124 رای موافق، 7 رای مخالف و 15 رای ممتنع از 196 نماینده حاضر در جلسه، ماده 17 را به تصویب رساندند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول