اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

در جلسه علنی امروز مجلس صورت گرفت؛

مخالفت مجلس با فوریت طرح دریافت حق‌الارض توسط شهرداریها

خبرگزاری فارس: نمایندگان مجلس با 52 رای مخالف، با فوری بررسی شدن طرح مجوز دریافت حق‌الارض از شرکت‌های خدماتی، تاسیساتی توسط شهرداری‌ها، مخالفت کردند.

مخالفت مجلس با فوریت طرح دریافت حق‌الارض توسط شهرداریها
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز چهارشنبه، با 51 رای موافق، 52 رای مخالف و 33 رای ممتنع از 195 نماینده حاضر در جلسه، با یک فوریت طرح مجوز دریافت حق الارض از شرکت‌های خدماتی، تاسیساتی توسط شهرداری‌ها مخالفت کردند که بر این اساس مقرر شد طرح مذکور به صورت عادی در دستور کار مجلس قرار گیرد. 

این طرح که به امضای 19 نفر از نمایندگان رسیده است، شامل یک مقدمه توجیهی و یک ماده واحده است که در صورت تصویب نهایی آن به شهرداری‌های کشور اجازه داده می‌شود از نیمه دوم سال 1390 اجاره بهای فضاهای زیر سطحی، سطحی، رو سطحی (هوایی) اشغال شده توسط تاسیسات موجود در فضاهای شهری را با احتساب حریم‌های مربوط و به تفکیک هر یک از سازمان‌ها و شرکت‌های خدماتی - تاسیساتی تحت عنوان حق‌الارض به روش اجاره سالانه و بر مبنای حداقل یک دهم میانگین قیمت منطقه‌ای زمین‌های مجاوز معابر برای تاسیسات زیر سطحی و حداکثر برابر یک چهارم میانگین قیمت منطقه‌ای برای تاسیسات و منصوبات هم سطح و هوایی دریافت کند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول