اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت دنبال خودانصرافی خانوارهای پردرآمد است/ حذف یارانه‌ خانوارهای پردرآمد زمان‌بر است

خبرگزاری فارس: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: راهکار دیگری که ریاست جمهوری برای حذف خانوارهایی پردرآمد در نظر گرفته مکاتبه با افراد احتمالی برای انصراف از این موضوع است.

دولت دنبال خودانصرافی خانوارهای پردرآمد است/ حذف یارانه‌ خانوارهای پردرآمد زمان‌بر است
سیدعلی موسوی جرف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان در خصوص حذف یارانه‌ها از خانوارهای پردرآمد اظهار داشت: هدفمندی یارانه‌ها یکی از سیاست‌های دولت بود که اجرای آن نتایج بسیار موفقی به همراه داشت.
وی افزود: با اجرای این کار بسیاری از اقشار و خانواده‌ها از وضعیت مساعد اقتصادی بهره‌مند شده و امکان معیشت مناسب‌تری برای آنها مهیا شد.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته به تازگی در راستای حذف یارانه‌های اقشار پردرآمد مسائلی مطرح شده که در دستور کار دولت قرار دارد.
وی اضافه کرد: البته محاسبه کارشناسی و صحیح درآمد خانوارها برای تقسیم‌بندی در دهک‌های مختلف جامعه، زمان‌بر و دشوار است.
موسوی‌جرف خاطرنشان کرد: در این راستا طرح خودانصرافی خانوارهای پردرآمد و مکاتبه به‌منظور انصراف از دریافت یارانه نقدی با افرادی که به طور احتمالی در دهک‌های پردرآمد جامعه هستند، دو راهکاری است که دولت قصد اجرای آن را دارد.
وی با بیان اینکه باید منتظر نتایج طرح خودانصرافی باشیم، عنوان کرد: تقسیم خانوارهای جامعه به دهک‌های مختلف از دیدگاه درآمدی خانوارها کاری علمی و بر اساس شاخص‌های کارشناسی است اما تطابق دهک‌های مشخص شده با واقعیت‌های جامعه و این که به طور مشخص و صریح هر خانوار در کدام دهک قرار می‌گیرد امری پرزحمت است.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اجرای طرح جدید دولت مبنی بر حذف خانوارهای پردرآمد از دریافت یارانه نقدی را نیازمند پیش‌زمینه و بسترهای لازم خواند.
وی افزود: با توجه به اینکه اطلاعات آماری مبنی بر درآمد هر خانوار جامعه به صورت هوشمند در کارت ملی هوشمند خانوارها هنوز آماده نیست و تعیین میزان درآمدهای خانوار به خصوص در مشاغل آزاد برای تعیین دهک‌های پردرآمد جامعه امری دشوار است.
موسوی‌ جرف ادامه داد: راهکار دیگری که ریاست جمهوری برای حذف خانوارهایی پردرآمد در نظر گرفته مکاتبه با افراد احتمالی برای انصراف از این موضوع است.
بنا به گفته وی درصد توفیق هر یک از این راهکارها باید منتظر انجام آنها و میزان استقبال و توجه مردم از این راهکارها باشیم.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارهای ملاطفت‌آمیز دولت در مرحله نخست حذف خانوارهای پردرآمد از دریافت یارانه نقدی تأکید کرد: راهکاری که در ابتدای اجرای این طرح از جانب دولت مبنی بر خودانصرافی خانوارهای پردرآمد اتخاذ شده در حال حاضر به‌عنوان نخستین گام برای اجرای این بخش از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: مطمئنا مساعدت مردم در اجرای این طرح نقش اساسی را ایفا می‌کند.
موسوی‌جرف در پایان اظهار داشت: امیدواریم با مساعدت هر چه بیشتر مردم شاهد اجرای مناسب این طرح، هر چه بیشتر شاهد ارتقای طرح هدفمندی یارانه‌ها در کشور باشیم.
انتهای پیام/غ20/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول