اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه دامغان:

بصیرت در تمام عرصه‏های زندگی الزامی است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه ناحیه دامغان گفت: بصیرت در تمام عرصه‏های زندگی الزامی است اما در برخی عرصه‏ها بیشتر ضروری به نظر می‏رسد.

بصیرت در تمام عرصه‏های زندگی الزامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، حجت‏الاسلام مهدی مقری پیش از ظهر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران در دامغان با اشاره به اثرات روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب از لزوم بصیرت در شناخت دشمن و ترفندهایش سخن گفته و یادآور شده‏اند که در دوران ممزوج شدن حق و باطل باید مراقب بود که حق و باطل مشتبه نشوند و انجام هر حرکت عمومی در وضعیت کنونی جهان بر اساس بصیرت باشد.
وی با اشاره به مفهوم بصیرت از دیدگاه قرآن افزود: بصیرت در اصطلاح قرآنی به معنای ادراک حقایق و رویت چیزها چنان که هست، بیان شده است.
مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه ناحیه دامغان خاطرنشان کرد: بصیرت در نگرش قرآنی جز با عمل به آموزه‏های وحیانی و تزکیه نفس پدید نمی‏آید؛ با این همه اهل بصیرت در مسیر رشد و کمال هستند.
مقری افزود: حضرت علی (ع) در نهج‏البلاغه فرمود: در این معرکه کسانی می‏توانند میدان‏داری کنند که اهل بصیرت، اهل صبر و شناخت مواضع حق باشند.
وی گفت: موضع‏گیری‏های امام علی (ع) را نسبت به بصیرت می‏توان به سه دسته تجهیز همگانی به سلاح بصیرت، برخورد قاطع با اصل و ریشه فتنه و تمسک به کشتی نجات ولایت در امواج فتنه تقسیم کرد.
مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه ناحیه دامغان بصیرت را از دیدگاه رهبری این چنین بیان کرد: رهبر معظم انقلاب از سال‏ها پیش مردم و جامعه را به دو خصوصیت صبر و بصیرت ملزم می‏کردند.
مقری بصیرت کامل نسبت به دشمن را یکی از راه‏های نجات کشورهای اسلامی از زورگویی، اشغال و سلطه‏گری استکبار جهانی و بازگشت به اسلام ناب محمدی دانست و تأکید کرد: ملت‏های مسلمان باید ترفندهای استکبار را درک کنند.
وی بیان داشت: بصیر کسی است که علاوه بر خوب دیدن و خوب شنیدن بتواند راه‏های درست را با کنار گذاشتن هواهای نفسانی و شناخت و آگاهی به زمانه ترفندهای استکبار و مشکلات جامعه را پیدا کند و در این راه‏های صحیح قدم بگذارد.
مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه ناحیه دامغان با توجه به پیدایش فتنه افزود: فتنه یک‏سری پدیده‏های اجتماعی سیاسی است که جامعه را دچار بحران و تلاطم می‏کند.
مقری تصریح کرد: فتنه یعنی تفرقه‏افکنی و ایجاد نفاق و در زمانی که ظهور می‏کند حق و باطل با هم مشتبه می‏شوند.
وی گفت: در خطبه 51 نهج‏البلاغه آمده است که فتنه در درجات پنهان آغاز می‏شود، آغازش مثل یک جوان خوش قامت است ولی وقتی مستقر شد دردآور و ناخوشایند می‏شود.
مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه ناحیه دامغان ادامه داد: در خطبه 93 می‏فرماید که وقتی فتنه می‏آید، همه انکارش می‏کنند ولی وقتی رفت همه می‏فهمند که چه بر سرشان آمده است.
مقری تصریح کرد: فتنه گناه کبیره است؛ نوشته‏ها و گفتارهایی که با گذر زمان کهنه نمی‏شود و در حوادث رخدادهایی بازخوانی آنها همچنان چراغی است که مسیر صحیح و بهتر را نشان می‏دهند.
وی افزود: بعد از فاجعه‏ای که در عاشورای حسینی انجام گرفت؛ در بین برخی آگاهانه و یا ناآگاهانه تردیدهایی برای مقابله با این فتنه به وجود آمد که با بازخوانی بخشی از کتب گوشزدهای قرآن و روایات پیامبر اکرم (ص) و معصومان در آن اشاره شده است.
مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه ناحیه دامغان اظهار داشت: مراد از فتنه در اینجا همان معنی عرفی است که از اطلاق آن متبادر می‏شود و آن آشوب، سلب آسایش، آزادی و امنیت از خود یا دیگران است.
مقری با اشاره به رسالت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به عنوان حافظان این انقلاب هستند، گفت: وظیفه پاسداران کسب بصیرت و افزایش آن با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری است و همه باید این رسالت خطیر را حافظ و نگهبان باشند.
وی افزود: عزت مردم ایران با پیروی از خط سرخ شهادت امام حسین (ع) که همان ایستادگی در برابر ظالمان است، به دست آمده و مردم منطقه نیز تنها راه به دست آوردن عزت را ایستادگی و مقابله با استکبار و ظالمان می‏دانند و از آنجا که همیشه حق بر باطل پیروز است در آینده شاهد پیروزی همه کشورهای مسلمان خواهیم بود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول