اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی فیروزکوه خبر داد

اختصاص 10 میلیارد تومان به کشاورزی فیروزکوه

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه از اختصاص 10 میلیارد تومان به بخش کشاورزی این شهرستان در روزهای اخیر خبر داد.

اختصاص 10 میلیارد تومان به کشاورزی فیروزکوه
روح‏الله درویش‏خضری امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: در جلسه‏ای که به طور مشترک با مسئولان استان تهران در کمیته برنامه‏ریزی شهرستان فیروزکوه برگزار شد، 37 درصد از کل اعتبارات شهرستان که بالغ بر 10 میلیارد تومان است، به بخش کشاورزی فیروزکوه اختصاص یافت.
وی افزود: اگر اعتبارات بخش کشاورزی به طور کامل تامین شود، افزایش راندمان‏ تولید در واحد سطح، بهینه‏سازی مصرف آب، افزایش اراضی و سطح زیرکشت محصولات کشاورزی را در سطح شهرستان فیروزکوه شاهد خواهیم بود.
درویش‏خضری اضافه کرد: شاخص‏هایی که در نظر گرفته شده، اعم از افزایش تولیدات دامی، گوشت قرمز و شیر، انتقال و بهینه‏سازی مصرف آب، آبیاری تحت فشار و در بخش آبخیزداری و بهداشت دام، کنترل دام و مراتع موجود در بخش کشاورزی و منابع طبیعی بوده و این تحول عظیم برای نخستین بار در شهرستان اتفاق افتاده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: شهرستان فیروزکوه در بحث آبیاری تا 300 کیلومتر ظرفیت دارد که بر روی آن کار شود و تا امروز تنها در 85 کیلومتر کار شده و فضای کار همواره وجود دارد.
درویش‏خضری تصریح کرد: در بخش آبیاری تحت فشار تا به حال در یک هزار و 270 هکتار کار شده و یک هزار و 700 هکتار دیگر ظرفیت وجود دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه یادآور شد: برای ایجاد جاده بین مزارع، افزایش تولیدات دامی و ایجاد مجتمع‏های تولیدی قارچ هم ظرفیت‏های لازم برای اشتغال‏‏زایی مستقیم و غیرمستقیم و بهره‏برداری‏های دیگر وجود دارد.
انتهای پیام/م30/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول