اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بشرویه:

جهت‌گیری‌های سیاسی امام حسن مجتبی(ع) باید تبیین شود

خبرگزاری فارس: فرماندار بشرویه با اشاره به ضرورت برگزاری کنگره ملی امام حسن مجتبی(ع) گفت: تشریح دوران مبارزاتی و جهت‌گیری‌های سیاسی امام حسن مجتبی (ع) باید به صورت ویژه مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.

جهت‌گیری‌های سیاسی امام حسن مجتبی(ع) باید تبیین شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، غلامرضا پورسلطانی اظهار داشت: امام حسن (ع) در کمالات انسانی یادگار پدر و نمونه کامل جد بزرگوار خود بود.
وی ادامه داد: امام حسن (ع) دارای صفات برجسته‌ای همچون لیاقت، شجاعت، شهامت، صداقت، تقوا، تجربه و آگاهی بود.
فرماندار بشرویه گفت: حضرت امام حسن (ع) در طول دوران حیات خود در دو نوبت کل اموال خود را در راه خدا بخشش و در سه نوبت دیگر نیمی از اموال خود را در راه خدا بخشش می‌کردند و همین می‌تواند الگو برای مردم باشد.
پورسلطانی دلیل اصلی معاویه برای صلح با امام حسن (ع) را «وصول کم هزینه به هدف» (یعنی همان حکومت) دانست و گفت: با این کار معاویه از نتایج نگران‌کننده جنگ که بارها به آن تأکید داشت و عواقب درگیری با فرزند رسول الله که جایگاه معنوی و اعتقادی مهمی میان مردم داشت، در امان می‌ماند.
وی تصریح کرد: معاویه فکر کرد که کناره‌گیری امام حسن (ع) از حکومت به نفع او و در افکار عمومی به معنای کناره‌‌گیری از خلافت تلقی د و وی به عنوان خلیفه قانونی معرفی خواهد شد.
فرماندار بشرویه گفت: دلایل صلح از منظر جبهه امام را جریان‌شناسی دقیق دو طیف متعارض (صالحان و ناصالحان) نشان می‌دهد که «دنیازدگی و عدم دین‌داری»، مردم در نهایت موجب پذیرش صلح از سوی امام حسن (ع) شد لذا آن حضرت این دو را به عنوان عامل صلح معرفی و با تعبیر «عبید الدنیا» از آنان یاد می‌کند.
پورسلطانی افزود: نقاط اوج این رویکرد را می‌توان در استقبال نکردن مردم از حضور در اردوگاه جنگ امام حسن (ع) دانست.
وی ادامه داد: ابعاد مختلف زندگی امام حسن مجتبی (ع) شناسایی و سرمایه‌های ناب اسلامی که همان ائمه اطهار هستند بیش از پیش به جهانیان معرفی شود.
فرماندار بشرویه با اشاره به ضرورت برگزاری کنگره ملی امام حسن مجتبی (ع) خاطرنشان کرد: زندگی ائمه اطهار (ع) سرشار از نکات آموزنده است و به همین دلیل شیوه زندگی، دستورات دینی و مبارزات ائمه معصومین(ع) با حاکمان اعصار خود باید برای جامعه بیان شود.
پورسلطانی با اشاره به اینکه امام حسن (ع) یکی از امامان بزرگ و کم‌نظیر در تاریخ اسلام است و باید بیشتر به ابعاد زندگی ایشان پرداخته شود، افزود: زندگی و دوران مبارزاتی امام حسن (ع) باید به شیوه‌های مختلف در چنین کنگره‌هایی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و به مباحثی چون تاریخ علمی، احادیث و روایات نقل شده از ایشان پرداخته شود.
وی با بیان اینکه در کنگره‌ها باید زمان‌شناسی ائمه اطهار (ع)، مصائب و مشکلات دوران آن بزرگواران بیشتر مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: نقطه نظرات و جهت‌گیری‌های سیاسی ائمه معصومین (ع) نیز می‌تواند از مباحث اصلی و مورد توجه در اینگونه برنامه‌ها باشد.
فرماندار بشرویه با اشاره به اینکه امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زمینه مناسبی برای گسترش تعالیم دینی فراهم شده است، گفت: دستگاه‌های دینی و فرهنگی باید از این فرصت به خوبی در راستای تعمیق باورهای دینی بهره گیرند.
پورسلطانی با تأکید بر اینکه هیچ ملتی مانند شیعیان دارای سرمایه‌های معنوی نیست، تصریح کرد: احادیث و کتاب‌های ائمه‌اطهار بزرگ‌ترین سرمایه‌های دینی و معنوی ما هستند.
وی با تأکید بر اینکه سرمایه‌های ناب اسلامی باید بیش از پیش به جهانیان معرفی شود، خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره‌های بین‌المللی در سطح دنیا می‌تواند به جهانی شدن اسلام و به ویژه ابعاد مختلف عقیدتی شیعیان کمک کند.
فرماندار بشرویه با بیان اینکه در برگزاری همایش‌ها و کنگره‌ها باید راه و روش ائمه احیا شود، یادآور شد: با توجه به تبلیغات سویی که استکبار جهانی دارد و می‌خواهد بحث الگو بودن را از بین ببرد باید بتوانیم به طور موازات آن را درست تبیین کنیم چرا که افکار ما تشنه حقایق هستند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول