اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت اتومبیلرانی مازندران:

احداث پیست اتومبیلرانی در مازندران نیازمند حمایت است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری مازندران گفت: از استاندار، فرمانداران و شهرداران در استان مازندران می‌خواهیم که حمایت ویژه‌ای برای احداث پیست اتومبیلرانی و موتورسواری استان داشته باشند.

احداث پیست اتومبیلرانی در مازندران نیازمند حمایت است
علیرضا یگانگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با اشاره به اینکه مازندران، استانی دارای سابقه در رشته موتورسواری و اتومبیلرانی است، اظهار داشت: ادامه موفقیت‌های ورزشکاران این رشته‌ها نیازمند احداث پیست استاندارد اتومبیلرانی و موتور سنگین در استان است.
وی بیان داشت: هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری مازندران چند سال رتبه اول، نمونه کشور و قهرمان اتومبیلرانی کشور را از آن خود کرده است.
رئیس هیئت اتومبیلرانی مازندران با بیان اینکه مازندران میزبان رقابت‌های کشوری و بین‌المللی اتومبیلرانی با حضور کشورهای خارجی بوده، تصریح کرد: با توجه به میزبانی این رقابت‌ها مازندران پیست اتومبیلرانی و موتورسواری ندارد.
یگانگی با اشاره به اینکه مازندران بدون پیست موتورسواری در بخش موتور کراس رتبه سوم آسیا را کسب کرد، ابراز داشت: با وجود اینکه در مازندران هیچ‌گونه پیست موتورسواری نداریم در رشته موتور کراس رتبه سوم آسیا توسط ورزشکاران مازندرانی کسب شد و در صورتی‌که استان‌های دیگر کشور در این زمینه مقام ندارند، ولی پیست اتومبیلرانی و موتورسواری مناسب دارند.
این مسئول بیان داشت: از مسئولان استانی خواستار یک زمین مناسب و دور از شهر برای ورزشکاران هستیم که در اختیار هیئت قرار دهند.
رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری مازندران با اشاره به احداث سالن چند منظوره در سطح مازندران خاطرنشان کرد: هزینه احداث پیست اتومبیلرانی و موتورسواری 300 میلیون تومان است، ولی برای احداث سالن‌های چند منظوره بیش از یک میلیارد تومان هزینه می‌شود.
یگانگی بیان داشت: این رشته ورزشی در بین جوانان به‌ویژه آقایان و بانوان طرفدارانی دارد و با توجه به استقبال بسیار خوب، از مسئولان شهرهای استان می‌خواهیم برای واگذاری زمین برای پیست استاندارد و برگزاری مسابقه رسمی هیئت استان و شهرستان‌ها  را کمک کنند.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری مازندران به عنوان هیئت برتر کشور شناخته شد، گفت: در طول سال ورزشکاران مازندرانی 15 مدال را در رقابت‌های قهرمانی کشوری کسب کردند.
این مسئول با اشاره به گرانی تجهیزات اتومبیلرانی و موتور سواری در استان خاطرنشان کرد: پیست استاندارد اتومبیلرانی و موتور سواری مختص هیئت و تربیت بدنی استان در مازندران احداث نشده تا ورزشکاران بتوانند فعالیت بهتر داشته و به صورت رایگان آموزش ببینند و تمرین کنند.
وی از کسب 10 سهمیه موتور کراس برای ورزشکاران برتر مازندرانی خبر داد و گفت: به ورزشکاران موتور کراس از طریق واردات قانونی به نفرات برتر استان از اول تا دهم با مشخصات کامل و نوع موتور به فدراسیون معرفی و موتور به آنان تحویل داده می‌شود.
یگانگی با اشاره به فعالیت شش هیئت اتومبیلرانی و موتور سواری در سطح استان ادامه داد: هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری شهرستان‌های محمودآباد، ساری، بابلسر، قائمشهر، بابل، تنکابن و شهر کلاردشت در سطح استان فعال‌اند.
وی در ادامه خواستار توجه بیشتر مسئولان ورزش استان به ظرفیت‌های ورزشی قطب گردشگری استان شد و اضافه کرد: ایجاد پیست موتورسواری و اتومبیلرانی در سطح استان می‌تواند گردشگران ورزشی را به خود جلب کند.
رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری مازندران تصریح کرد: پیست کارتینگ اتومبیلرانی در شهرستان بابلسر با هزینه رئیس هیئت استان احداث شده که به زودی افتتاح می‌شود.
این مسئول در پایان از برگزاری رقابت‌های قهرمانی موتور کراس ساحلی کشوری در نیمه اول دی ماه سال جاری به میزبانی مازندران با حضور هیئت‌های اتومبیلرانی و موتورسواری استان‌های کشور و همچنین از احداث نخستین پیست سه منظوره اتومبیلرانی و موتورسواری در شهرستان نوشهر با پیگیری‌های انجام شده در غرب استان با رئیس تربیت بدنی شهرستان نوشهر خبر داد.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول