اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط شورای پژوهشی حفاظت محیط زیست خراسان رضوی

60 مصوبه زیرساختی زیست‌محیطی در خراسان رضوی اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از اجرای بیش از 60 مصوبه زیرساختی توسط شورای پژوهشی این استان خبر داد.

60 مصوبه زیرساختی زیست‌محیطی در خراسان رضوی اجرایی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، سید حسین آقامیری اظهار داشت: شورای پژوهشی حفاظت محیط‌زیست استان با هدف بررسی و ارزیابی پروژه‌های زیست‌محیطی، طرح‌های پیشنهادی را مورد بررسی قرار داده و در قالب پروژه‌های طویل‌المدت و زیرساختی درباره ارتقا و بهبود وضعیت زیست‌محیطی استان،‌ به مرحله اجرا در می‌آورد.
‌سید حسین آقامیری اظهار داشت: در این راستا از سال 77 تاکنون از بین 200 طرح عملیات پیشنهادی(پروپوزال) و مورد بررسی قرار گرفته، حدود 50 پروژه به تصویب نهایی رسیده که در قالب 61 مصوبه به مرحله اجرا در آمده‌اند.
وی ضمن اشاره به هفته پژوهش و اهمیت آن در بهبود عملکرد سازمان افزود:‌ به همین منظور نشستی به صورت ماهیانه با شورای پژوهشی حفاظت محیط‌ زیست متشکل از مدیرکل و معاونان و همچنین اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه  تشکیل می‌شود و این هم‌اندیشی‌ها موجب نظام‌مندی ایده‌ها و پروژه‌های زیست‌محیطی قابل اجرا در استان شده است.
آقامیری افزود: به منظور بهره‌مندی از تفکر جمعی، اولویت‌های پژوهشی زیست‌محیطی بنا به نیازمندی استان تدوین، تنظیم و در اختیار دانشگاه‌ها، صاحب‌نظران، ‌پژوهشگران و... قرار گرفته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی خاطرنشان کرد:‌ پروژه‌های اجرا شده توسط اداره ‌کل نیز برای بررسی کارشناسی و نقد مجدد و در صورت نیاز اعمال اصلاحات لازم در جلسات خاص شورا مطرح و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
آقامیری در همین زمینه از طرح جامع کاهش آلودگی آب شهرستان نیشابور و مشهد،‌ همچنین طرح بررسی و ارزیابی اثرات زیست‌محیطی معادن سنگان خواف به عنوان مهم‌ترین طرح‌‌های مصوب یاد کرد و اظهار داشت:‌ بنا به مصوبات جلسات برگزار شده و نظر شورای پژوهشی،20 طرح عملیات پس از بررسی و ارزیابی مورد تأئید و در فهرست اولویت‌های پژوهشی قرار گرفت که در صورت فراهم شدن امکان تأمین اعتبار از جانب اداره‌کل قابلیت اجرا دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: از این تعداد شش مورد در وزن پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد و دکترا مطرح شده است.
سید حسین آقامیری در ادامه بیان داشت: اعتبارات مورد نیاز برای انجام پروژه‌های مصوب و مورد نیاز اداره‌کل بالغ بر دو میلیارد ریال تخمین زده می‌شود.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول