اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان غربی خبر داد

ایجاد اشتغال برای 2800 نفر در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان غربی از ایجاد اشتغال برای 2 هزار و 800 نفر در آذربایجان غربی خبر داد.

ایجاد اشتغال برای 2800 نفر در آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ماکو، علی داداشی‌زین‌الدین شامگاه یکشنبه در جمع صنعتگران و معدنکاران این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر 85 طرح صنعتی در سطح این استان در دست اجراست که با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای 2 هزار و 800 نفر شغل ایجاد می‌شود.
وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود این طرح‌ها تا پایان سال 91 به بهره‌برداری برسند.
به گفته این مسئول این طرح‌ها امسال با 3 هزار و 240 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و 40 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا هستند.
رئیس سازمان صنایع و معادن استان آذربایجان غربی اضافه کرد: در هشت ماه گذشته 57 فقره پروانه بهره‌برداری معدنی صادر شده است.
به گفته وی این میزان پروانه بهره‌برداری با ذخیره قطعی نزدیک به 163 میلیون تن و با سرمایه‌گذاری 166 میلیارد ریال برای معدنکاران استان صادر شده و زمینه اشتغال 571 نفر را فراهم کرده است.
داداشی‌زین‌الدین ابراز داشت: این شهرستان ظرفیت‌های بالقوه بسیاری در حوزه صنعت و معدن برای رشد و دارد.
رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان غربی اضافه کرد: برای واحدهای صنعتی تاثیرگذار از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در استان امسال 600 میلیارد ریال یارانه با تسهیلات بانکی پرداخت شده است.
امیر شهسوار مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی هم در این جلسه از تصویب آیین‌نامه جدید اداره شهرک‌های صنعتی در استان خبر داد و گفت: بر اساس این آیین‌نامه مدیریت شهرک‌هایی که 15 واحد تولیدی آنها به بهره‌برداری کامل رسیده باشد و 50 درصد واحدهای آن واگذار شده باشد به صاحبان صنایع واگذار می‌شود.
حمید احمدیان فرماندار ماکو نیز در این جلسه از فعالیت 57 واحد صنعتی با اشتغال یک هزار نفر در شهرک صنعتی ماکو خبر داد.
صنعتگران و معدنکاران حاضر در این جلسه مسائل و مشکلات خود را مطرح کرده و اعضا به بررسی نحوه اجرای مصوبات قبلی این ستاد پرداختند.
نبود گاز کشی و هزینه بالای تأمین سوخت، دریافت جواز از منابع طبیعی برای ایجاد چاه آب و بحث حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری از جمله مهم‌ترین مشکلات مطرح شده در این جلسه بود.
انتهای پیام/ن۲۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول