اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان شرقی خبر داد

تحقق 80 درصدی تعهد اشتغالزایی استان در آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان شرقی از تحقق 80 درصدی تعهد اشتغالزایی استان در سال جاری خبر داد.

تحقق 80 درصدی تعهد اشتغالزایی استان در آذربایجان شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، احمد علیرضابیگی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، با اشاره به آمار مطلوب اشتغالزایی در استان اظهار کرد: تعداد فرصت‌های شغلی ایجاد شده در استان در سال گذشته 25 درصد بیشتر از رقم تعیین‌شده بود و امسال نیز از مجموع 163 هزار فرصت شغلی تعهد شده، 80 درصد آن تاکنون تحقق یافته است.
وی با تاکید بر تغییر فرهنگ اشتغال در جامعه افزود: اغلب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی حاضر به فعالیت در صحنه کار و عمل نیستند و برای تغییر این نگرش تلاش می‌کنیم از ظرفیت نخبگان و خواص جامعه در استان استفاده کنیم.
بیگی با بیان اینکه بسیج می‌تواند نقش موثری در این زمینه داشته باشد افزود: تاکنون از ظرفیت بسیج برای توانمند کردن جامعه و تغییر فرهنگ کار استفاده مناسبی نکرده‌ایم.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های استان در موضوع ذخیره سازی آب، خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب هیچ سدی در استان وجود نداشت اما، اکنون آذربایجان‌شرقی توان ذخیره‌سازی بیش از 3.5 میلیارد مترمکعب آب را دارد که بیش از 50 درصد این ظرفیت در شش سال گذشته ایجاد شده است.
وی با اشاره به تمرکز شورای برنامه‌ریزی استان بر استفاده بهینه از منابع آبی، مشارکت مردمی در این زمینه را پایین‌تر از سطح انتظار خواند و گفت: با وجود ارائه تسهیلات لازم از سوی دولت، مردم رغبت چندانی به اصلاح شیوه‌های آبیاری نشان نمی‌دهند.
بیگی تصریح کرد: استفاده از تمام ظرفیت‌های بخش کشاورزی و منابع آبی و به مشارکت خواستن مردم در این خصوص، نیازمند یک عزم عمومی است و بسیج می‌تواند در این زمینه نقش بسزایی داشته باشد.
استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان در حوزه اشتغال خاطرنشان کرد: بیشترین تمرکز در موضوع اشتغال استانی بر روی مشاغل خانگی و ایجاد واحدهای صنعتی بوده و تلاش کرده‌ایم با توسعه سرمایه‌گذاری، استفاده از تسهیلات بانکی را کاهش دهیم.
وی به توسعه حمل و نقل و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان اشاره و تصریح کرد: این اقدامات تاثیرات بسیار مثبتی به ویژه در مقطع تحریم‌ها داشته است.
استاندار آذربایجان شرقی، همکاری بسیج در موضوعات مختلف اجتماعی استان را با ارزش خواند و گفت: بسیج سازندگی کارهای بزرگی را با هزینه کمتر و توان بیشتر اجرا کرده و در این زمینه اقدامات مثبتی در شهرستان‌های استان انجام شده است.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول