اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات استان لرستان:

خروجی انتخابات باید منجر به وحدت بین مردم شود

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات استان لرستان گفت: خروجی انتخابات باید منجر به وحدت بین مردم شود.

خروجی انتخابات باید منجر به وحدت بین مردم شود
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حسن شریعت‌نژاد در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد، اظهار داشت: نخبگان و رسانه‌ها باید فرهنگ‌سازی کنند، که خروجی انتخابات در لرستان حضور حداکثری مردم، برگزاری انتخابات امن و وحدت بین مردم باشد.
وی افزود: ثبت‌نام به منزله شروع تبلیغات از جانب کاندیداها نیست، بلکه داوطلبان تنها در زمان موعد مقرر که قانونگذار تعیین کرده مجاز به تبلیغات هستند.
شریعت‌نژاد گفت: شایسته نیست افرادی که قرار است، به‌عنوان قانونگذار وارد مجلس شورای اسلامی شوند، خود با تبلیغات زودهنگام مبادرت به قانون شکنی کنند، با این حال هرگونه تبلیغات زودهنگام از هر طریقی تخلف محسوب شده و در رد صلاحیت‌ها اثرگذار است.
وی با اشاره به اینکه مطبوعات استان جز در یک یا دو مورد در حوزه انتخابات چالشی عمل نکرده‌اند، گفت: همایش‌های جریانات سیاسی در استان باید منجر به ارتقا آگاهی‌های مردم شود نه به گونه‌ای باشند، که منجر به کدورت و دلخوری شود.
رئیس ستاد انتخابات استان لرستان به تشریح فعالیت‌های ستاد انتخابات استان لرستان اشاره کرد و یادآور شد: بررسی و تایید صلاحیت افراد مستلزم انجام مراحل و روند قانونی مشخص از طریق مراجع مسئول و ذی‌صلاح است.
شریعت‌نژاد یادآورشد: اعلام رسمی شورای نگهبان در خصوص تایید و یا رد صلاحیت افراد تنها ملاک قانونی برای داوطلبان محسوب می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به نام نویسی 164 داوطلب نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سطح لرستان خاطرنشان کرد: خرم‌آباد با 44 داوطلب بیشترین میزان و الیگودرز با 13 داوطلب کمترین میزان ثبت‌نام برای انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی در لرستان را دارند.
شریعت‌نژاد گفت: همچنین آمار ثبت‌نام داوطلبان در حوزه‌های انتخابیه بروجرد، سلسله و دلفان، دورود و ازنا، کوهدشت و پلدختر نیز به ترتیب 33، 18، 24، 17 و 15 نفر است.
رئیس ستاد انتخابات استان لرستان گفت: در مجموع 9 نفر از 164 داوطلب نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان زن هستند.
وی در خصوص شرایط سنی داوطلبان نام‌نویسی شده در استان لرستان، گفت: میزان سن افراد ثبت‌نام شده 30 تا 71 سال است، که در این میان یکی از داوطلبان با 71 سال سن مسن‌ترین فرد ثبت‌نام شده در استان است.
رئیس ستاد انتخابات استان لرستان افزود: همچنین 25 نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان دارای مدرک دکتری، 108 نفر کارشناسی ارشد، 28 نفر کارشناسی یا معادل آن و سه نفر نیز دارای تحصیلات حوزوی هستند.
شریعت‌نژاد گفت: 17 نفر از مجموع 164 داوطلب ثبت‌نام شده در استان لرستان دارای سابقه نمایندگی در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی هستند.
وی همچنین با اشاره به کاهش 18 درصدی تعداد داوطلبان در مقایسه با 202 داوطلب انتخابات مجلس هشتم در لرستان، گفت: قانون داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد برای داوطلبان عامل اصلی کاهش تعداد داوطلبان در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی است.
شریعت‌نژاد یادآور شد: استان لرستان از حیث ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری مجلس نهم در کشور در رتبه نهم قرار دارد.
رئیس ستاد انتخابات استان لرستان گفت: هر کس به‌عنوان نماینده انتخاب شد، پس از تایید شورای نگهبان نماینده همه مردم است و باید مورد حمایت قرار گیرد.
وی یادآورشد: ثبت‌نام افراد به‌عنوان داوطلب نمایندگی مجلس و اعلام لیست ثبت‌نامی به هیچ وجه به منزله تایید صلاحیت و یا مجوزی برای تبلیغات انتخاباتی افراد نیست.
رئیس ستاد انتخابات استان لرستان گفت: با اتمام کار ثبت‌نام و تشکیل هیئت‌های اجرایی، کار بررسی صلاحیت افراد از طریق مراجع چهارگانه(دادستانی، ثبت احوال، وزارت اطلاعات و پلیس بین‌الملل) آغاز شده و نتیجه این کار 19 دی‌ماه جاری از سوی هیئت‌های اجرایی به افراد اعلام می‌شود.
شریعت‌نژاد یادآور شد: داوطلبان رد صلاحیت شده می‌توانند، اعتراض خود را به هیئت‌های نظارت در سطح استان اعلام کنند، که در صورت تایید نظر هیئت‌های اجرایی مبنی بر رد صلاحیت، افراد می‌توانند موضوع را از طریق هیئت مرکزی نظارت و شورای نگهبان پیگیری کنند.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول