اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس:

تمام امامزاده‌ها امسال در استان فارس مرمت می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: با ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای گسترش و توسعه بقاع متبرکه، تمام امامزاده‌های مخروبه‌ در سال جاری در استان فارس مرمت می‌شوند.

تمام امامزاده‌ها امسال در استان فارس مرمت می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام غلامرضا محمدزاده بعد از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از بقاع متبرکه جدید در شیراز اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته در سال جاری عملیات توسعه، بازسازی و بهره‌برداری از 60 امامزاده در استان فارس آغاز شده که از این تعداد 20 امامزاده هم‌اکنون افتتاح شده است.
محمدزاده خاطر نشان کرد: تا آخر برنامه پنجم 120 بقعه با هزینه‌ای بالغ بر 500 میلیارد ریال با کمک و مشارکت دولت و خیران به بهره‌برداری می‌رسد.
وی در مورد حرم مطهر سید علاءالدین حسین (ع) گفت: مساحت صحن حرم در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی 6 هزار و 379 متر مربع بوده که پس از خرید 40 منزل مسکونی و الحاق به این مجموعه به 23 هزار و 740 متر رسیده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس تصریح کرد: زیربنای حرم شریف در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی 460 متر بوده، که با توسعه حرم و ساخت رواق‌های امام رضا، امام موسی‌بن جعفر و دارالشفا و شهدا به 8 هزار و 750 متر مربع رسیده است.
محمدزاده اضافه کرد: ساخت و نصب ضریح مطهر سید علاءالدین حسین (ع) از جنس طلا و نقره به ابعاد 20،2 در 60،3 با ارتفاع 50،2 متر بوده و ساخت تمام درب‌ها از جنس ساج به شکل سنتی است.
وی بیان داشت: بنای اصلی بقعه متبرکه به دستور فتح‌علی خان که در اواخر قرن هشتم یا اوایل قرن نهم والی شهر شیراز بوده، ساخته شده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس اظهار داشت: در هر سال 1.5 میلیون نفر زائر از این حرم مطهر بازدید می‌کنند که بیشترین زائران در ایام نوروز از سراسر کشور به زیارت این امام زاده واجب‌التعظیم می‌آیند.
محمدزاده تصریح کرد: توجه به امامزادگان به ویژه حرم‌های مطهر احمدی و محمدی از سوی دستگاه‌های اجرایی و خیران بسیار مهم و ضروری است.
انتهای پیام/ش20/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول