اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله(ع) صورت می‌گیرد؛

برگزاری روزانه 50 برنامه در ایام محرم در حرم مطهر رضوی

خبرگزاری فارس: دبیر شورای عالی آستان‌قدس رضوی از برگزاری روزانه 50 برنامه در قالب برنامه‌های محرم و صفر حرم مطهر رضوی برای زائران و مجاوران خبر داد.

برگزاری روزانه 50 برنامه در ایام محرم در حرم مطهر رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی عصر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر رضوی در ایام محرم و صفر اظهار داشت: در ایام محرم و صفر حدود 165 مجلس بیان معارف حسینی با حضور برجسته‌ترین مبلغان و سخنرانان کشور از جمله آیت‌الله سیداحمد خاتمی، آیت‌الله علم‌الهدی، حجت‌الاسلام فرزانه و حجت‌الاسلام عبدوست در رواق امام خمینی (ره) و شبستان‌ها و مساجد وابسته به آستان‌قدس رضوی برگزار می‌شود.
به گفته وی، الهام بخشی عاشورا، درس‌هایی از مکتب امام حسین(ع) و .. از جمله موضوعات سخنرانی‌ است که همه روزه بعد از نماز صبح، ظهر و مغرب در حرم برگزار می‌شود.
وی مرثیه‌سرایی، عزاداری و قرائت زیارت عاشورا و ادعیه را از دیگر برنامه ‌های حرم مطهر رضوی در ماه محرم و صفر عنوان کرد و افزود: امسال نیز همزمان با 150 کشور جهان مراسم شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان‌قدس رضوی برگزاری کرسی‌های تفسیر قرآن با عنوان «قرآن در نهضت عاشورا» و همچنین برگزاری جلسه قرائت ترتیل قرآن در شب عاشورا به تاسی از امام حسین(ع) و مناجات خوانی و همچنین برگزاری حلقه‌های معرفت و جلسات پرسمان دینی را از جمله برنامه‌های جدید آستان قدس رضوی در ماه محرم اعلام کرد.
وی افزود: از تاریخ 6 آذر تا 9 آذرماه سال جاری نیز چهار همایش تخصصی با عنوان «شخصیت‌شناسی امام حسین(ع)» برگزار می‌شود.
حسینی افزود: در ماه محرم و صفر در مجموع 165 جلسه سخنرانی، 183 جلسه مرثیه سرایی، 113 جلسه قرائت زیارت عاشورا برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول